23.8.09

"פוסט הטיפוח הגדול" - מכה שנית

אחרי "פוסט הטיפוח הגדול", הגיעו אלי כמה שאלות בהמשך לנושא טיפוח הכפות שלנו (אלה של הידיים ושל הרגליים). באמת שאני לא גורו, אבל כנראה שהאובססיה שלי לעניין לימדה אותי דבר או שניים. הנה עוד כמה פרטים שכדאי לדעת או במילים אחרות "איך תעשי את זה לבד בבית ולא תשלמי כמה מאוד שקלים בחודש למניקוריסטית":
ידיים, ציפורניים ומה שבניהן:
* ציפורניים שמצהיבות - אמנם פירטתי בתגובה בוספט הקודם בנושא, אפרט שוב:
הגורמים להצהבת הציפורן יכולים להיות: עישון, פטריה, תפקוד לקוי של בלוטת הלימפה. נניח ואין לך את כל אלה ובכל זאת הן צהובות-בננה זה מה שתעשי (או תעשה, לא יודעת כבר מי קורא כאן...):
1. אם את מורחת לק בלי שכבת בסיס - תפסיקי!
שכבת בסיס יכולה להיות בסיס ללק שממש ככה קוראים לו וכך כתוב על גבי הבקבוקון, מחזק, סתם לק שקוף כלשהו. אותו הדבר תקף לגבי הציפרניים ברגליים, חובה למרוח שכבת בסיס.
2. אם את משתמשת במסיר לק שיש בו אצטון - תפסיקי!
זה קצת יותר יקר, אבל תאמינו לי, יש מבצעים. תקנו מסיר לק שכתוב עליו מפורשות שהוא לא מכיל אצטון. הטובים ביותר מניסיוני, הם אלה של Orly ו - Careline.

יש גם את הדברים האלה:

מגבונים שמכילים מסיר לק ולדעתי הם גם מכילים אצטון. זה די נוח לקחת את זה לנסיעות בתיק או סתם כשמתקלף הלק, אז פשוט להסיר אותו במקום להסתובב עם ציפורן חצי מתקלפת. מצד שני, מבחינתי זה רק למקרי חירום מהסיבה הפשוטה שזה מכיל אצטון וגם כי זה מסריח לייק א מארד פאקר. פשוט שואה כימית מתחת לאף שלך.
3. עשית סלט? יופי. שמת לימון? נהדר. את הלימון שחצית וסחטת ממנו את המיץ, אל תזרקי!
זה ישמע נורא אבל זה מה שעושים, לוקחים את חצי הלימון הסחוט ודוחפים פנימה את האצבעות שלך. משחקים עם הג'יפה של הלימון שנשארה שם שלא ישעמם ומשפשפים את הציפורניים בדפנות.
מה זה יעשה?
א. יסיר כל כתם שומני, שארות עור, לק או כל דבר אחר שנשאר על גבי הציפורן.
ב. ילבין אותה! כן, כן.
4. לא עזר?
תפני לרופא, תבקשי לעשות בדיקות דם ותראי מה חסר לך (ויטמינים, מינרלים) ואז תתחילי לאכול אותם :) את הויטמינים והמינרלים הכוונה, לא את הציפורניים.

* עור יבש מסביב לציפורן
סבלתי מהבעיה הזאת שנים, עד שמצאתי את הדבר המופלא הזה:
שמן ויטמין C של "תפוח". הוא די יקר (איזור החמישים ש"ח) ויש גם הרבה אחרים, אבל זה מה שאני משתמשת בו כבר חמש שנים. כן, כל יום לפני השינה, חמש שנים.
* איך מסירים עור קשה מכף הרגל?
במיוחד בקיץ, כשהולכים נעליים פתוחות, לעור בכף הרגל שלנו יש נטיה להתייבש. נמרח עליו כמה קרמים שנמרח, לפעמים לא תהיה ברירה אלא להכנס בו. השייפת הזאת היא הטובה ביותר בעיני:

שייפת עור קשה של "פדיX" (מה נסגר עם בחירת השם למוצר?) שאפשר למצא אותם ברשתות הפארם במבצע תמידי (בחיי) של 29.99 ש"ח. אצלי היא מחזיקה בין 4 חודשים לחצי שנה עם שימוש שם פעם בחודש ואולי בקיץ פעם בשבועיים לטאץ'-אפים.
הצד הכהה יותר נועד להסרה של עור קשה והבהיר יותר להחלקת העור. חשוב לשים לב, כשהיא חדשה היא "רצינית" בכוונות שלה לשייף לכם את כף הרגל. אז ברגש בבקשה. כששומעים סקוויקי נוייס זה אומר שעוד שניה תגיעו לעצם, אז חלאס.
על גבי האריזה שלה מצויין, שניתן להסיר עור קשה גם כשהוא יבש, כלומר בלי להרטיב את העור...מממ...לא ממליצה.
יש גם את המוצר הזה של Revlon:

מדובר בסוג של פומפיה לשיוף העור הקשה ושייפת להחלקה. זה די יקר, באיזור ה - 80 שקלים. אני עוד לא ניסיתי, אמרו לי שזה אלוהי. מי שניסתה מוזמנת לחלוק חוויות :)

איחולי Happy Feet לכולם!

הערה: מדובר במוצרים שאני באופן אישי משתמשת בהם. אין המדובר בתוכן שיווקי שקיבלתי עליו טובות הנאה אלו או אחרות. ניסיתי, אהבתי או שנאתי ואני כאן על מנת לחלוק. זה הכל.

9 תגובות :

  1. אין כמוך!
    עוד טיפ - לחיזוק ציפורניים יש לעשות "אמבטיית מלח"
    שימי מים חמים בכערה, הוסיפי כף מלח ותפנקי את ציפורנייך כעשר דקות בתוך האמבט.

    :)

    השבמחק
  2. מהמם, אחלה פוסט. למדתי הרבה, בעיקר על איך שלא יהיה עור יבש נסביב לציפורן. תודה.

    השבמחק
  3. שני - מאמי, מגניב הטיפ הזה! לא חשבתי על זה. אבל זה הגיוני מאוד, מלחים אמורים לתרום לעורנו :) טנקס!
    ספי - אני שמחה שנהנת ושמחה שלמדת משהו :) תודה.
    דנה - תודה גם לך :) השתדלתי חחח

    השבמחק
  4. מאוד אינפורמטיבי. השמועה אומרת שגם קוביית שיוף עושה פלאים לציפורניים על אף שטרם ניסיתי את זה.
    תודה!

    השבמחק
  5. בואנה, אני עושה את כל מה שכתבת שלא כדי לעשות..אופס..

    השבמחק
  6. crazygal - לצערי, קוביית שיוף לא עשתה שום פלא לציפורניים שלי...אולי זה אינדיווידואלי.
    kalba - אז תפסיקי! יש לך ציפורניים יפות והן תמיד עם לק בצבע מגניב, תשמרי עליהן!

    השבמחק
  7. פשוט מלכה!!!
    לקחתי פה טיפ רציני :)

    love ya,talia

    השבמחק
  8. אחלה טיפים! ניסית את השמן של אורלי? אני הכי אוהבת אותו. משאיר ציפורניים מבריקות :)

    השבמחק