16.9.09

רק על עצמי לספר ידעתי

1. שמי מִירְאֶל, כן מִירְאֶל. לא מיכל, מיכאל, מיכאלה, מיקי (גם זה קרה), מוראל, מיוריאל, מיריאל, מירעל, מירלה, מירי, מירה, מרים וגם לא ניראל. אה, ומתברר, שגם לא שיראל.
2. יש מספר מאוד מצומצם, ממש אפשר לספור על יד אחת, של אנשים שלהם מותר לקרא לי מִירְאֶלָה ואני גם אענה.
3. נולדתי בקובנה, ליטא.
4. עליתי לארץ בגיל שמונה וחצי וצמד המילים הראשון שלמדתי להגיד בעברית היה "בת זונה". לא שלום ולא תודה ובטח שלא בבקשה – "בת זונה", כי כך בירכו אותי על בואי לארץ הקודש.
5. הייתי מספיק בחו"ל, אבל מעולם לא הייתי ברוסיה. את רב הרוסית שלי למדתי בארץ והיום אני מנסה ללמוד לקרא ברוסית. אחרי גיל 30 אני אלמד גם לכתוב.
6. מאז, הרוסית שלי צברה אוצר מילים נפלא שרובו קללות. אבל איזה קללות? הא...
7. אני דוברת ליטאית כשפת אם. אז ככה: זה לא דומה לרוסית. למה? כי דוברי רוסית לא יבינו מה אני אומרת להם אם אני אפנה אליהם בליטאית. ליטאית היא שפה הודו-אירופאית בניגוד לרוסית, שהיא שפה סלאבית. הכתב הליטאי הוא לטיני ואילו זה הרוסי, הוא כתב קרילי. למדנו משהו.
8. אגב, מי שיודע לקרא רוסית לא ידע לקרא יוונית. יש סיבה גם לזה, אפשר לפנות אלי במייל לקבלת הסבר מפורט, לאימי יש תואר שני בבלשנות (רוסית בין היתר) ותאמינו לי, שאני מכירה את כל ההסברים בע"פ. בקיצור, אל תפנו לרוסים שיגידו לכם מה כתוב שם ביוונית, מיותר.
9. אני מציירת, כשעצוב. מסתבר שלא היה עצוב כבר הרבה מאוד זמן.
10. כבר שנים שאני לא מנגנת על פסנתר. יש לי שמיעה מוזיקלית מטורפת ומצד שני, אל תבקשו ממני לשיר, זה עלול להגמר באשפוז. שלכם לא שלי.
11. לא הייתי מוכנה לרקוד בפומבי עד גיל 19. לא יודעת למה. אבל אז זה פשוט קרה והכל בסדר.
12. אני לא שותה אלכוהול בכלל. אם יש אירוע מיוחד, אני אשתה יין לבן כי, זה המשקה היחיד שלא יאשפז אותי. יש לי בעיה בקיבה שלא מאפשרת לי לצרוך גינס בכמויות שהייתי רוצה לצרוך אותו, או בכלל.
13. הייתי צמחונית 3 שנים, זה עבר לי ביחד עם הברזל. הברזל חזר. תודה. חזרתי לצימחונות בשנה האחרונה, הברזל עדיין איתי.
14. אני שונאת דג מלוח.
15. אני שונאת קוסקוס. גם את זה של האמא הטריפוליטאית/מרוקאית/לא יודעת מה עוד, שכל השכונה באה לאכול אצלה. זה אוכל לציפורים ואם יש משהו שאני לא, זה ציפור.
16. אני מתה על גיפילטע פיש, אבל רק של אמא שלי. פעם עשיתי טעות וטעמתי של מישהי אחרת, זה לא יקרה שוב לא משנה כמה מאמץ ישקיעו בלשכנע אותי.
17. יש לי ברך דפוקה. ככה זה כשנופלים מרמפה של 4 מטר עם רולרבליידס ואפילו המגנים לא שורדים את זה. זה היה שווה את זה, היום הברך שלי חוזה את מזג האוויר. אם התאכזבתם מדני רופ – אני כאן!
18. אני אלרגית לטונה, בשר אדום, שומשום, אבק, הבל פה של כלבים (שוב, הסברים במייל), ניקל, ביצים, מספר לא מבוטל של סבונים לגוף, אבקות כביסה ומרככי כביסה.
19. תמיד כתבתי, גם בגיל 11 כתבתי, בעיקר למגירה. כשאני קוראת את השירה שכתבתי אז, אני מתרגשת.
20. אני קוראת המון. ספרים, לא רק בלוגים.
21. המשורר הישראלי האהוב עלי הוא נתן אלתרמן והחו"לי, רוברט פרוסט. יש עוד כמה אבל נו.
22. יש לי 2 חברות מאוד קרובות, חבר מאוד טוב וקרוב וחבר, ה-חבר. בלי ארבעתם לא כיף לי בכלל. אבל בכלל לא.
23. הידיד הוותיק ביותר שלי הוא מגיל 8. הוא נולד יומיים לפני והכרנו בכיתה ג'. כבר 18 שנה שאנחנו מדברים שנה, רבים ולא מדברים שנה אחרי זה. השיא היה 5 שנים. הוא טוען שאני אשמה אבל, מה באמת הסיכוי שזה נכון? נכון?
24. אני מאוהבת במדיה חברתית. תוכלי לראותי בפייסבוק, טוויטר, מיי ספייס...ו...
25. אני מִירְאֶל :-)

Photobucket

22 תגובות :

  1. האמת שמאוד מסקרנות כל ההפניות בנוסח "הסברים במייל" אבל זה כבר יותר מדי השקעה.
    בכל אופן למדתי משהו, בעניין הליטאית, רוסית, יוונית.

    השבמחק
  2. אחת מתוך שתי החברות, אני מקווה :), פאדיחה אם לא... :)16 בספטמבר 2009 בשעה 20:35

    אחותי, אחד הטובים שלך, למרות שבאיזשהו שלב את מצטיירת כקצת חולנית... מזל שאנחנו יודעים אחרת.
    ואם תרשי לי.... אז אני רוצה גם...
    טוב גם אם לא תרשי לי...
    1. אני לא אירה,בירה, שירה, מירה, דירה, סירה, טירה, נירה, לירה, צירה, וגם לא גירה....
    4. אצלי ה"בת זונה" היה אחרי "שלום" - כנראה שבראשון יותר מתורבתים :)
    5.אצלי התהליך הוא הפוך... עדיין יודעת לקרוא רוסית... אולי אשכח אחרי גיל 30
    7. אני עדה לכך שזה לא דומה - אני לא מבינה כלום בליטאית
    9. ציירתי עד גיל 15, עבר לי...
    10. גיל 9 - פעם אחרונה שניגנתי על פסנתר... ואם נשיר ביחד יש מצב שהעולם כפי שאנו מכירים אותו ייכחד..
    14. כמו ילדה מבית רוסי טוב, אני דווקא בעד דג מלוח... (בדיוק קניתי היום בסופר)
    15. מאכלים מזרחיים בכלל - זה לא הקטע שלי... שום דבר אישי נגד אף אחד
    16. אפילו לא הגפילטע של אמא - a big no no.
    17. כתף דפוקה משנים במסעדות ומגרנה תורשתית כרונית... אני עדיין עובדת על עניין מזג האוויר
    18. אלרגית בעיקר לטימטום....
    19. התגובה הזאת זה הדבר הכי ארוך שכתבתי (טוב, אולי חוץ מהעבודת הסמינריון) בכמה השנים האחרונות. כולי קנאה באנשים שיכולים...
    20. קוראת המון המון המון ספרים ורק בלוג אחד - שלך.
    דילגתי על מספר סעיפים בגלל חוסר רלוונטיות. עמכם הסליכה.

    השבמחק
  3. 26. את מלכה.
    אני מתה על עובדות טריוויה כאלה!

    השבמחק
  4. את מהממת.
    מתה על הבלוג שלך.

    השבמחק
  5. הורסת... ואת רוסייה , תתמודדי עם זה!

    השבמחק
  6. תודה לכולכן על התגובות. אוהבת אתכן מלא :)
    אירה, אהה בירה, גירה, נו את! את האחת מהשתיים, דהההההההה! ואת כן צריכה לכתוב יותר.

    השבמחק
  7. כ"כ נהנתי לקרוא את הכתבה...
    אחת הכתבות הטובות שלך :)

    טליה

    השבמחק
  8. טליה מותק, התגובה שלך הייתה מאוד ביישנית והתגנבה מאחורי תגובות אחרות וזו הסיבה שהיא פורסמה רק עכשיו. כיף לי מאוד שאת קוראת בבלוג :) תודה רבה!

    השבמחק
  9. סחטיין עלייך!

    (אייקון של נשיקה)

    השבמחק
  10. שיחקת אותה.
    אין על הגפילטע פיש של אמא, כל אחד והאמא שלו P:

    שנה מקסימה שתהיה לך!

    השבמחק
  11. שני ונעלולה, תודה רבה, שנה טובה ונהדרת!

    השבמחק
  12. חמוד מאוד. אגב, חברה שלי חזרה מברצלונה וגם שם לא מצאה את הקרם לילה לידיים ולרגליים של רבלון. אולי בכלל הוציאו את זה מפס הייצור ברבלון. בכל אופן, שנה טובה ומתוקה!

    השבמחק
  13. אני יכולה ללמד אותך רוסית בכל אופן שתרצי, לקרוא ולכתוב, הרוב היה מאוד מפתיע, בעיקר סעיף האלרגיות. איך את חיה בעולמנו ככה?

    השבמחק
  14. ושתי - אני ממש לא מרוצה מהעניין הזה עם הקרם. בשירות לקוחות שלהם הם אמרו שרק לארץ לא מביאים. אני אעשה בירור נוסף. תודה ושנה טובה.
    ספי - תודה על ההצעה ללימודי רוסית :) ואני חיה לי מיום ליום....מתגרדת מידי פעם, חווה קוצר נשימה מידי פעם, לא משהו רציני :) שנה טובה :)

    השבמחק
  15. גם רוסית היא הודו-אירופית, אבל אכן סלאבית בעוד שהליטאית היא בלטית.

    השבמחק
  16. היי מיראל אהבתי את הבלוג שלך יש בו חוש הומור שאהבתי ודרך הגב גם אני עברתי תאונה בברך מאז חיי דיי סגורים מאכל לך רק בריאות

    השבמחק
  17. היי מיראל אהבתי את הבלוג שלך יש בו חוש הומור שאהבתי ודרך הגב גם אני עברתי תאונה בברך מאז חיי דיי סגורים מאכל לך רק בריאות

    השבמחק
  18. תודה רבה :) בריאות ואושר!

    השבמחק
  19. שלום מיראל, אני מבין אופנה באותה מידה בה אני מבין ליטאית (אני יליד הארץ)... ובכל זאת, נהניתי לקרוא את רשימתך שהייתה מבדרת ומשכילה (במיוחד לגבי מי היא מיראל).
    בהצלחה, מקווה שתמשיכי לכתוב.

    השבמחק
  20. תודה רבה ירון, כיף לשמוע [לקרוא] פידבק כזה חיובי.

    השבמחק
  21. קשה לי לסלוח על זה שאת לא אוהבת קוסקוס, ועם זאת, כל הכתוב למעלה - ענק.

    אני - משום מה - קוראת נאמנה של הבלוג שלך, ואני אומרת משום מה כי זה שאני קוראת בלוג אופנה זה הדבר הכי לא סביר בעולם אבל הכתיבה שלך כל כך נעימה לקריאה ומעניינת שאני עושה בשבילה צעד רדיקלי כמו לקרוא בלוג אופנה.

    השבמחק
    תשובות
    1. מהתגובות היותר מגניבות שקיבלתי בחיי. תודה רבה.

      מחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...