24.9.09

אופנת רחוב קובנאית

על זה שנולדתי בקובנה, ליטא דיברנו כבר. אמנם בקצרה, אבל דיברנו. לפני שלוש שנים נסעתי לביקור מולדת. לא זכרתי יותר מידי, רק כמה תמונות סטילס שנחרטו בזיכרוני והיה לי מאוד חשוב לחבר את הכל ולהבין שחנות הפרחים שכל כך אהבתי וחנות העתיקות שהייתי גוררת אליה את אימי עוד כשהייתי בת 6, בעצם נמצאות אחת ליד השנייה. אז נסעתי.

שתי אפשרויות עמדו בפני, או שאני לא ארצה לחזור לארץ יותר או שהדבר היחיד שאני ארצה זה לחזור לארץ. כיוון שאני כותבת את הפוסט הזה בעברית ולא בליטאית, אתם יכולים להבין מה מבין השתיים היה נכון בשבילי. זה לא שכל כך רציתי לחזור כי לא היה לי כיף שם, זה יותר כי הרגשתי זרה. אמנם אני מדברת ליטאית שוטפת ללא מבטא ואפילו מפתיעה מידי פעם במילים גבוהות, עדיין כולם ידעו להגיד שאני "לא משם" כי אני נראת תיירת. מוזר. מה גם שכולם ידעו מיד להגיד שאני יהודייה עוד לפני שאמרתי שאני מישראל. המקום היחיד שבו נאמר לי שאני לא דומה ליהודייה היה בבית הכנסת שבו משפחתי ואני נהגנו לבקר בחגים. השמש של בית הכנסת הכניס אותי פנימה, שאל מי אני ולמה מעניין אותי לבקר בבית הכנסת וכשהסברתי לו, הוא דאג לעדכן אותי שאני נראת גויה למופת. צחקתי. רק אחרי שמסרתי לו את שם המשפחה שלי הוא נרגע ונזכר שהוא מכיר את כל המשפחה המפוארת שלנו.

אחד מהמקומות האהובים עלי בעיר הולדתי (תמיד היה) הוא העיר העתיקה של קובנה והמדרחוב המפואר שלה. שם שוטטתי שעות בין החנויות לבתי הקפה לסניף של "פיצה ג'אז" (אין, אין, אין עוד פיצה כזאת. פשוט אין). אחד הדברים שמאוד עניין אותי ושמתי לב אליו הוא אופנת הרחוב. החבר'ס האלה פשוט יודעים להתלבש. זה לא כל כך קשה לעשות את זה טוב כשיש מזג אוויר מושלם רב השנה ומבחר אדיר של בגדים, נעליים ואקססוריז ועדיין, הסגנון האירופאי הלא מתאמץ שלהם כבש אותי.

החלטתי לחלוק כמה תמונות מאתר אופנת רחוב קובנאית (מהעיר קובנה שבליטא) שפשוט מתארות את המראות שאני ראיתי וכבשו אותי כבר אז. התמונות שאני צילמתי נמצאות אי שם במחשב המקולקל שלי שיעבור תיקון (בתקווה) בקרוב.


Photobucket


Photobucket


Agne - סטודנטית.


Photobucket


Alge - סטודנטית ואמנית, ציירת.


Photobucket


Giedre - כמה מפתיע...סטודנטית.


ומזל גדול שגם לאבא יש מחשב. התמונה הזו צולמה בגינה הכי פסטורלית באמצע העיר קובנה, אני די מנומנמת כי זה היה מוקדם בבוקר, אבל זו בהחלט אחת התמונות האהובות עלי.


Photobucket


סווטשירט - TNT

חצאית - פול & בייר

גרביון/טייץ - Bershka

והרבה רצון לחזור לישון.

9 תגובות :

  1. ציפיתי לפוסט הזה אחרי שעדכנת בטוויטר שמצאת את האתר.
    אין לי שום חשק לבקר באוקראינה, אולי כי עזבתי בגיל שנתיים ואני באמת לא זוכרת משם שום דבר.
    בכל מקרה, אופנת הרחוב הליטאית הרבה פחות מלוטשת מאופנת הרחוב באמסטרדם למשל, שגם עליה המלצת לאחרונה אבל בכל זאת מפתיעה לטובה.

    השבמחק
  2. כמה לאבלי. לדעתי אפילו אפשר לאמץ את זה ברחובות ארצנו, תוהה למה זה לא קורה. ואת נראית מקסים, אגב, אפילו שאת מנומנמת משהו.

    השבמחק
  3. crazygal - על החשק לחזור לבקר אני לא ארחיב, זה אינדיבידואלי. מצד שני, אני יכולה להמליץ לחזור על תקן תיירת, זה מאוד נחמד.
    עדכנתי על אופנת רחוב מסטוקהולם בעבר, אני לא חושבת שיש מקום להשוואה. אופי האנשים שונה לגמרי, זה כמו לצפות שבארץ יתלבשו כמו בסטוקהולם או בקובנה, זה פשוט לא יקרה. וזה כל היופי.

    נעלולה - תודה :)

    השבמחק
  4. לפעמים אני אוהבת שאנשים מתלבשים רגוע ויפה וניראה כאילו הם לא התאמצו. זה נחמד לראות בעיקר עם הבלונד הצפון-אירופאי הזה.
    את ניראת חמודה במיוחד כשאת מנומנמת ולמה את לא שמה יותר תמונות שלך, באמת?
    סופ"ש מהמם!

    השבמחק
  5. מהתמונות האלו הסגנון שם נראה נורא בסיסי אבל עדיין מעניין..
    ואת נראה מקסימה גם כשאת מנונמנת!

    השבמחק
  6. תמונה מקסימה שלך! אהבתי במיוחד שהיא שחור לבן.

    לא התרגשתי מאופנת הרחוב שם, אבל את יודעת- לא תמיד צריך להפציץ באאוטפיטס :)

    השבמחק
  7. ספי - אני מסכימה על החוסר מאמץ והבלונד האירופאי - תמיד עושה טוב לעין.
    אין יותר מידי תמונות שלי כי אין צלם! אני מנסה לעבוד על זה האמת, אז אולי יהיה בקרוב :)

    saray - תודה, אני אנמנם יותר :)

    dana - זה גם מה שקסם לי, הנונשלנט הזה שלהם. לא שיא הפאשן אבל כל כך פשוט שזה יפה.

    תודה על התגובות ושבוע טוב לכולם :)

    השבמחק
  8. האופנת רחוב שם נראית מאוד קלאסית אבל בהחלט יפה. ועם הנופים של הרחובות האירופאים האלה כל בגד מקבל שידרוג...

    שמחה שבחרת להישאר בארץ!

    השבמחק