15.10.09

מתמזגת עם החורף

אתמול היה לי ממש קריר בערב וכמה שאני מגדירה את עצמי בן אדם של קיץ, ממש התגעגעתי לחורף השנה. זו בהחלט השנה הראשונה שאני מרגישה רצון להתעטף בצעיפים ומעילים ומה לא, מוזר. בשמונה השנים שגדלתי בליטא, העונות שהכי אהבתי היו עונות המעבר, הסתיו והאביב. כיוון שבאירופה הסתיו הוא סתיו והחורף הוא חורף והאביב הוא באמת אביב ואין הרגשה של או שחם בטירוף או שפתאום קר אלא, המשכיות ברורה ומעברית ברורים בין עונות, זה הרבה יותר נעים וגורר אחריו הרבה פחות תופעות של אלרגיות בעונות המעבר.

כך, באביב היה אפשר להנות מהפריחה והשמש המלטפת ובסתיו, היה אפשר להרגיש רוח נעימה וקרירה מעט ולהתפעל כל פעם מחדש מהצבעים המרהיבים שעוטפים את הרחוב.



התמונות האלה אמיתיות, זה לא ציור ולא פוטושופ. מלא עלים מכל מיני צבעים נושרים על האדמה. כשהייתי ילדה הייתי אוספת אותם ככה שיהיה לי אחד מכל צבע ואז לפני שהייתי נכנסת הביתה, אמא שלי הייתה מבקשת ממני להשאיר אותם בחוץ, כי מקומם של העלים בטבע. זה הסבר שבהחלט התקבל על הדעת של ילדה בת 4 או 5 וכך, הייתי נפרדת מהעלים שאספתי בחוץ לבית ולמחרת, חוזר חלילה.



החלטתי שבסתיו - חורף הקרוב, אני לא מתקרבת לטרנד הניטים או הנצנצים או מה שזה לא יהיה, ממש כמו שלא התקרבתי אליו בחודשי הקיץ. החורף הזה יהיה מוקדש כולו לפלטת הצבעים של הסתיו האירופאי שלי. כל האדום-בודרו הזה, חום על כל גווניו האפשריים וכמובן צהוב, כתום, חרדל וירוק. אולי ככה אני אצליח להתמזג עם הטבע ועם הקור ואפילו להנות ממנו.

3 תגובות :

  1. יו גו גירל! גם אני לא נכנעת לניטים [לפחות בינתיים..]

    השבמחק
  2. בתור אחת, שגדלה בלטביה ואספה עלים מוזהבים גם..
    אני איתך.
    ואני איתך גם בעניין של סתיו אירופאי.

    (אייקון של נשיקה)

    השבמחק
  3. אני במקומך לא הייתי רצה להתחייב בעניין הניטים. אף פעם אי אפשר לדעת מה יבוא לך.
    אבל הלוואי שילך לך עם הצבעים האמיתיים של הסתיו. אני כבר רוצה לראות.
    סופ"ש מקסים!

    השבמחק