17.1.10

עצות לחיים (אם את יועצת יופי)

האמת שיש סיכוי גדול שאני לא ארדם הלילה אם אני לא אחלוק את זה אתכם. חוויות קניה של מוצרי טיפוח וקוסמטיקה זה לא משהו מובן מאליו. אחרי ששמתי לב שהשיער שלי הופך להיות עייף משהו, החלטתי לקפוץ לל'אוקסיטן ולפנק אותו בשמפו חמשת השמנים לשיער דק, המקנה נפח וברק. לפני כן, ביררתי באתר של החברה מה המוצרים שעומדים לרשותי ומה מחירם והחלטתי שזה מה שאני צריכה. מיותר לציין, שעוד לפני שנכנסתי לחנות דמיינתי לעצמי איך אני מבקשת רק שמפו, באריזה הקטנה יותר - אפילו שמשתלם יותר מבחינת המחיר לרכוש את האריזה הגדולה, אני רק רוצה להתנסות - ואז המוכרת איכשהו מנסה בכוח לשכנע אותי שאני חייבת גם מרכך. אני מודה שרק המחשבה על זה עשתה לי כאב ראש ועצבים.

הפתעה גבירותי ורבותי! חוויית הקניה בל'אוקסיטן ישראל זהה לחוויית הקניה ברשת בחו"ל. ניגשתי למוכרת ואחרי שאמרנו שלום, אמרתי במדויק מה באתי לרכוש, היא מצידה ניגשה למדף והביאה לי בדיוק את מה שביקשתי. במעמד החיוב, היא שילשלה לתוך השקית 2 דוגמיות של המרכך, 2 דוגמיות של שמפו אחר שעלול להתאים לי במידה וזה שלקחתי לא יהיה לשביעות רצוני וגם, 2 דוגמיות של מסכה מזינה לשיער. חיוך ממש רחב מרוח על פני עד לרגע זה.
זה השמפו החדש והמפנק שלי. יש לו ריח שאני מסוגלת להסניף במשך שעות.


זה הזכיר לי, שלא מזמן באחד מסיבובי הקניות עם אמא, נכנסנו לסניף של רשת "אפריל". אמא ידעה בדיוק מה היא צריכה ואני הסתובבתי לי ובהיתי במדפים. ניגשה אלי יועצת יופי (זה המינוח, לא?) והחליטה שיש לה מוצר נפלא להציע לי, כזה "שיעביר לך את כל שנות גיל ההתבגרות בלי פצעונים". אמא שלי ממש שמחה, כי אם לי הורידו עשר שנים מהגיל, אז היא בכלל פרגית צעירה. בכל מקרה, יועצת היופי הציעה לי מי פנים וקרם פנים שאת חברתם אני ממש לא זוכרת. מה שאני כן זוכרת, זה שמי הפנים עלו מעל 250 ש"ח וקרם הפנים קרוב ל - 500 ש"ח. בתום לב, אמרתי שאני אשמח להתנסות ואם זה אכן יהיה גאוני כמו שהיא מבטיחה, אז אחזור לרכוש. התגובה הייתה לא פחות ולא יותר מלצחוק לי בפנים בקול רם וצחוק מתגלגל ואז להוסיף - "מה את חושבת, מחלקים פה דוגמיות כאילו זה שוק? אני אמרתי שזה טוב, אז תסמכי עלי שזה טוב".

אז הנה כמה טיפים לכל אותן יועצות היופי שחושבות שהן יודעות הכי טוב:
אם את מציעה לי מוצר טיפוח לפנים, שלא ניסיתי מימי, שעולה פי כמה וכמה יותר ממה שאני משתמשת בו כיום, קחי את הדברים הבאים בחשבון:

1. זה הולך להמרח בדרך זו או אחרת על הפנים שלי. הפנים שלי, הן כרטיס הביקור הראשון שלי (שני, זה כפות הידיים) לעולם. אם זה לא יתאים לעור הפנים שלי או גרוע מזאת, יגרום נזק - אני אכעס.


2. אם תכבדי אותי כלקוחה ותספקי לי דוגמית שתשמש אותי ליומיים - שלושה של התנסות יקרו הדברים הבאים:

  • נניח שלא אהבתי - לא קרה דבר ולא נגרם שום נזק. לא נזק כלכלי היסטרי לחברה וגם לא נזק לעור הפנים שלי (אחרי שימוש או שניים).
  • נניח שאהבתי - אני אחזור לסניף שבו את עובדת, אני אחפש אותך, אני ארכוש רק ממך ולא אחשוש להוסיף מוצר נלווה מבלי להתנסות בו כיוון, שאת המלצת לי על משהו שאכן היה גאוני או קרוב לשלמות כפי שהבטחת. יתרה מזאת, אני אשלח את כל חברותיי אלייך, שכן את הצלחת להתאים לעור שלי בדיוק את מה שהוא היה זקוק לו.

אז יועצות יופי יקרות, אנשי שיווק יקרים, קחו את הדברים האלה בחשבון. לפעמים שווה להשקיע. ממש שווה.

אגב, למי שאין ל'אוקסיטן קרוב לבית - האתר שלהם מאפשר לבצע הזמנות ולקונים מעל 500 ש"ח, המשלוח חינם. המחירים באתר זהים למחירים בחנויות ויש אפילו צ'ופרים כאלה ואחרים לרוכשים באתר מעל סכום מסויים. אני אישית אמשיך לבקר בחנויות שלהם ולהנות מהשירות ומהמוצרים השווים שלהם.

עכשיו אני יכולה ללכת לישון בשקט. שלום.

7 תגובות :

  1. יועצות יופי יכולות להרוס או לבנות את חווית הקניה שלך. אני עד היום זוכרת לטובה יועצת יופי של ג'ייד שראתה שהתאכזבתי שהם שמו טסטר של צללית שאזלה מהמלאי, והחליטה להביא לי במחווה של רצון טוב חצי מהטסטר בתוך קופסית קטנה וחמודה.
    אני בטוחה ששום חברה לא תפשוט את הרגל אם היא תחלק בחינם דוגמיות לנשים שמתעניינות במוצרים שלהן, הרי לשם כך הם נועדו..לא?

    השבמחק
  2. אני בשוק מהחוצפה שלה!!! גם אני קניתי לא מזמן בלאוקסיטן, והייתי ממש מופתעת כשהביאו לי דוגמיות, למרות שזה היה אמור להיות המצב הנורמלי..
    דרך אגב - אני ממליצה להזמין את המוצרים דרך סטרוברי נט, גם המחירים נמוכים יותר, וגם משלוח חינם - בלי שום קשר לסכום הקנייה. הלינק בבלוג שלי

    השבמחק
  3. לגמרי עשית לי חשק לשמפו הזה. אוף. כמה הוא עולה?

    השבמחק
  4. תגידי - השמפו הזה באמת עוזר לשיער דליל ודק??

    השבמחק
  5. לובה - עניין הדוגמיות זו תופעה ישראלית. מהסיבוב חו"ל שלי, המצב לא דומה בכלל, בטח שלא ברשתות הפארם הגדולות.

    שיקסע - אני בזכותך הזמנתי מהאתר הישראלי, תותית, והיה אחלה :)

    ספי - ה - 300 מ"ל עולה 90 ש"ח ויש גם חצי ליטר שעולה 150 ש"ח אם אני לא טועה. שווה כל שקל.

    Dirdra Drops - אני לא יודעת לגבי דליל, שלי פשוט דק, אירופאי משהו. והתשובה היא כן! עם מיליון סימני קריאה! הוא נהדר :)
    אגב, למה דק ודליל תמיד באים יחד? אצלי הוא לא דליל, אין לי קרחות...הוא פשוט דק.

    השבמחק
  6. בזמן האחרון חזרתי לקונדישינר של פאנטן וזה עושה לי שיער מהמם, אבל אני חושבת שאני חייבת להתפנק בלאוקסיטן המהמם הזה.

    השבמחק
  7. ספי, הוא מדהים. הריח שלו הורס. אתמול השתמשתי גם בקונדישינר שקיבלתי בדוגמיות, כמעט בכיתי מאושר נשבעת לך.

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...