9.5.10

HAPPY FEET

נתחיל בוידוי: יש לי כף רגל קטנה (מידה 37) אבל, רחבה יחסית. לא רק זה, יש לי גם חצי פלטפוס והעצם בגב כף הרגל בולטת יותר מן הרגיל. כל אלו גורמים לי להיות מאוד פיקי בבחירות הנעליים שלי, שכן עם כל הכבוד לתכתיבי אופנה כאלו או אחרים, אני בסופו של דבר רוצה שיהיה לי נח ושאני לא אגרום לעצמי נזקים בעתיד. הנה כמה דוגמאות של סוגי נעליים שגיליתי שאני לא יכולה לנעול:
  1. אני לא יכולה לנעול נעליים עם רצועת T בגלל העצם הקדמית המוגבהת.
  2. אני כמעט אף פעם לא מוצאת סנדלים עם רצועות (Strappy) – כולם צרים מידי.
  3. כשאני קונה נעליים שטוחות, אני חייבת שתהיה להן הגבהה, אפילו הקטנה ביותר, בעקב.
  4. רב המגפיים צרים לי מידי בדיוק בחלק הזה בו העצם הקדמית במרכז גב כף הרגל נמצאת.


מה שמביא אותי לדבר שמכעיס אותי יותר מהכל וזה שלא מביאים לארץ מגוון של מידות רוחב. באחת הפעמים החלטתי לשאול באחת הרשתות היותר גדולות, מדוע לא מביאים מידות רוחב לארץ וקיבלתי את התשובה הבאה: "כי למה צריך את זה? אין פה דרישה לזה. מה שלקחת עכשיו טוב לכולם." תודו שמדובר באחת התשובות היותר סתומות וכמובן, כשאמרתי שהנה, עלי זה לא טוב קיבלתי תשובה עוד יותר סתומה "אז תלכי לרשתות האורטופדיות של הזקנות, שם תמצאי" **מצחקקת עם המוכרת שלידה**

יכול להיות שאם נמשיך לנג'ס ליבואנים, הם יחליטו ללכת לקראתנו ולהביא מידות רוחב?

בתקופה האחרונה, אני שמה לב יותר ויותר שלא מעט חברות מתחילות לשים דגש על עניין הנוחות. הפעם, אני מדברת על נעליים. אחת החברות היא חברת "טימברלנד", שיצאה בליין נעלי נוחות בטכנולוגיה חדשה. מה שהולך שם בסוליה של הנעל הוא בלאגן אחד גדול, שכבות על גבי שכבות של חומר זה או אחר שבסופו של דבר אמורים להרכיב סוליה שתפחית את העייפות. במילים אחרות, מתאימה לאנשים שעומדים הרבה על הרגליים. עייפים פחות הם לא יהיו, הם פשוט ירגישו שרגליהם כואבות פחות. לצערי הרב, כרגע מה שמציעים בסניפים של הרשת בארץ, הם נעליים לגברים. יש גם נעלי ספורט בצבע צהוב-ירוק נאוני שיכולות להתאים גם לנשים, אבל אז זה אומר שתלכי לעבודה עם נעלי ספורט נאוניות...אני באופן אישי, לא בקטע.


באופן מפתיע גם המותג הניו יורקי "קנת' קול" יצאו בליין Silver 9.2.5, שבעצם בא להגיד לנו שנוכל לעמוד על עקבים של 8- 10 ס"מ מתשע בבוקר ועד חמש או יום עבודה שלם. מה שיביא לכך, גם הפעם, זו הסוליה המיוחדת שכוללת בתוכה זרעים שמתחממים יחד עם חום הגוף ובכך מרחיבים את הבסיס שעליו אנחנו דורכים. בקרוב, אותו הטריק צריך להופיע גם על רצועות הנשיאה של התיקים של קנת' קול ובכך להקל על הכתפיים המסכנות שלנו שרגילות לסחוב בית שלם בין אם צריך ובין אם לא.






לפני מספר ימים, הגבתי אצל שרונה בבלוג ונתתי כמה טיפים להרחבת נעליים. החלטתי שהגיעה הזמן לחלוק את כל הטיפים האלה גם כאן בבלוג כמובטח, כמה טיפים להרחבת נעליים כדי להמנע משפשופים, יבלות, פצעים ושאר דברים סקסיים שקורים לכפות הרגליים המסכנות שלנו:


לקחת גרביי ספורט עבות, להרטיב אותן מעט כדי שיהיו לחות אך לא ספוגות במים, לגרוב אותן ולנעול את הנעליים החדשות שלכן ולהתהלך כך בבית כמה שעות. קצת דוחה אבל המתיחה מובטחת.

אצל מרבית הסנדלרים ניתן למצוא ספריי קצף שמותח את העור של הנעל. מה שעושים זה מתיזים מהספריי בחלקים שבהם הנעל צרה ונועלים את הנעל. הקצף מיד נספג בעור (של הנעל, לא של הרגל) ותוך כדי הליכה מתבצעת מתיחה והרחבה באופן די מיידי. אפשר לנעול ולצאת החוצה, לא רואים את הקצף. אם צריך, חוזרים על הפעולה כמה פעמים עד שמרגישים שכף הרגל מרגישה בנח.

הטיפ הבא טוב למקרים בהם יש רצועה מעצבנת שתמיד עושה יבלת – פשוט מורחים מעט (דגש על "מעט") וזלין על החלק שמקבל את השפשופים. כך הרצועה תחליק יותר טוב ולא תשפשף את העור.

כמובן, שניתן לקחת את הנעליים למתיחה והרחבה אצל הסנדלר. מניסיון, זה לא תמיד עובד.

לא לפחד לגרוב גרביים! במיוחד כשהטרנד האחרון מפאר כל כך את תרבות ברית המועצות לשעבר ☺




MARNI S/S 20120


כדי להקדיש את תשומת הלב הראויה לכפות הרגליים שלנו שעובדות הכי קשה במהלך היום, הנה כמה טיפים שאפשר לבצע בקלות כמה מהם, ברמה היומיומית:


בישיבה – הנעה פסיבית של כף הרגל בכיוונים שונים בעזרת הידיים.

בישיבה – הנעת כפות הרגליים במעגל, ובתנועה גבית וכפית (פלקס ופוינט).

ישיבה מלאה על כפות הרגליים כשהבהונות פנימה (כף הרגל בפלקס) או כשגב כף הרגל על המזרון (כף הרגל בפוינט). יש להקפיד כי עקבים לא "יפלו" הצידה ואז הישיבה תהיה על הקשתות ולא על העקבים, ניתן למנוע זאת עם רצועה בקרסול.

בעמידה – עלייה וירידה איטית על כריות הבהונות / הליכה על כריות הבהונות.

בעמידה – איסוף חפצים קטנים וקלים עם הבהונות (גרב, חבל, סתם בגדים שנפלו על הריצפה).

בעמידה – העברת כובד הגוף לפנים ללא ניתוק העקבים מהקרקע.

עמידה על רגל אחת. כן, כן רק תחליפו רגליים מידי פעם.


ועוד משהו קטן, אם אתן לא אסיאתיות פטיט ששוקלות עד 43 ק"ג – אל תקנו נעליים באי.ביי שמגיעות היישר מהונג קונג. הן יפות, הן זולות והן לא בשביל הגב שלנו. פשוט לא.


טיפים לטיפוח כף הרגל אפשר למצוא ממש כאן וגם כאן

המשך שבוע טוב לנו ולכפות הרגליים שלנו...

9 תגובות :

  1. גם לי יש רגליים רחבות ולכן אני תמיד קונה מידה יותר וזה נראה מוזר.
    בכל אופן תודה על הטיפים.:)
    [לעזאזל אני כלכך שונאת כפות רגליים זה איבר כלכך משונה ומכוער]

    ומה עמידה על רגל אחת עושה?

    השבמחק
  2. פוסט מקסים! מאוד נהניתי לקרוא, וגם מאוד התחברתי באופן אישי.
    גם לי דיי קשה לקנות נעליים, מאחר והצעם שבצידה הפנימי של הרגל שלי (זו שליד האגודל) יוצאת יותר משצריך החוצה... עזבי את העובדה שהרגליים שלי מתעייפות מהר במיוחד, גם קשה לי למצוא נעליים שיתאימו לרגל, ולא יעיקו עליי.

    באמת מתסכל שלא ניתן מענה הולם בארץ לכל הבעיות הללו.
    רויטל

    השבמחק
  3. מזדהה איתך. גם לי יש כפות רגליים רחבות, פלטפוס, ואני חייבת עקב קטן.
    אני מידה 39-40 ולא מעט פעמים מידה 39 טובה באורך אבל צרה ברוחב, ומידה 40 טובה ברוחב אבל גדולה מידי באורך :-/
    אני אנסה את הטיפים שלך להרחבת נעליים, יש לי pumps שאני צריכה להרחיב.

    השבמחק
  4. איזה פוסט מעולה!
    למרות שכף הרגל שלי צרה, אבל בסוף היום אני חשה אותם היטב.
    גוזרת ושומרת את ההוראות לתרגילי רגליים.

    (את חייבת לקחת אותי לחנות בה המוכרת ציחקקה. מאוד בא לי לדבר איתה. מאוד.)

    השבמחק
  5. michalooshla - גם אני עושה את זה לפעמים (קונה מידה יותר) אבל זה בלתי אפשרי כשמדובר בנעליים פתוחות.

    עמידה על רגל אחת מחזקת את שרירי הרגליים, את הקרסוליים, מפתחת גמישות של כף הרגל ומשפרת את היציבה שלך ושיווי המשקל ☺


    revital - תודה רבה! אני מבינה לליבך, אמא שלי סובלת מאותה הבעיה כמו שלך.


    רחלי - מקווה שהטיפים יעבדו, לפחות אחד מהם ☺

    shani - אני אקח אותך פעם לחנות... :) יהיה כיף.

    השבמחק
  6. לי יש בדיוק בעיה הפוכה - כף רגל צרה, אז הנה יש דרישה למידות רוחב :)

    השבמחק
  7. ישנה שיטה: למלא שקית במעט מים, לשים אותה בנעל ולהקפיא את הנעל למשך הלילה.
    אומרים שזה עובד.

    השבמחק
  8. היי , פעם ראשונה שאני נתקלת בבלוג שלך , ורציתי לומר לך שהפוסט הזה פשוט מצויין. גם אני סבלתי מבעיה דומה, אם כי חלק גדול מהאשמה הוא עליי. לא מזמן החלו אצלי כאבים איומים ברגליים ובקרסוליים, הוורידים התנפחו - ממש זוועה. כבר התחלתי ללכת לבדיקות ולטיפולים לנסות למצוא את מקור הבעיה, הייתי בטוחה שזה הגיל ואין מה לעשות עד ש... החלפתי נעליים. הן פשוט היו קטנות מדי ואני לא כל כך יחסתי לזה חשיבות... :)

    השבמחק
  9. תודה רבה! נהניתי לחלוק את הטיפים והמחשבות שלי ושמחה שעזרתי :)

    השבמחק