17.5.11

מה אתם הייתם עושים עם חמישה מיליון שקלים?

אתמול, כמו בכל יום, קיבלתי אינספור [אפשר לספור, אבל אין לי כוח] מיילים ממשרדי יחסי ציבור כאלה ואחרים. אחד מהמיילים סיפר על קמפיין חדש שעתיד לצאת עבור מותג הגיינה גברי. ריפרפתי עם העיניים, כי אחרי הכל, מה כבר יכול להפתיע אותי כל כך כשזה מגיע לדאודורנט לגברים? אז זהו, שפשוט תקראו...





קראתי את הפיסקה הזו לפחות שלוש פעמים ורק אחר כך שלחתי מייל בחזרה, שאני מזועזעת מהסקסיסתיות המבחילה אבל לא פחות, מהמסר שמתקבל דרך המילים שנבררו בקפידה: "הבנות 'הטובות ביותר'" וכמובן "אפילו הילדות הטובות יפלו". אין לי ספק, שמי שעומד מאחורי מילים, יודע בדיוק מה עבר לי בראש כשקראתי אותן ואין לי ספק, שזה בדיוק המקום שהוא כיוון אליו. אין לי ספק שגם אם הוא אבא לילדה, הוא בחיים לא חשב שאולי היא אותה "הילדה הטובה" שיום אחד גברים ירצו "להפיל" ברשת שלהם. אין לי ספק, שהקו המנחה הוא כסף בלבד. אין לי ספק, שאותו ההוגה של אותן המילים בעלות העוצמה, לא הקדיש אפילו לא דקה או מחציתה על מנת לחשוב איך הוא יכול להשתמש בכוח שיש לו כדי לשנות, ללמד, לחנך לסובלנות וכבוד הדדי. אין לי ספק, שאותו אחד לא חשב על אמא שלו, אם ילדיו או כל אמא אחרת בעולם הזה, שדואגת שביתה תחזור הביתה בשלום. אין לי ספק, שמדובר בפרסומת לדאודורנט בלבד ומי שיתייחס אל המשפטים האלה כאל דרך חיים בגלל שפירסומאי כזה או אחר החליט כך, הוא טיפש יותר מהטיפש האחרון. אין לי ספק שיהיו כאלה, שיקחו את הדברים כדרך חיים וילכו לחפש "ילדות טובות" כדי "להפיל" אותן ברשת המטונפת שלהם, כשהם עטופים במעטה של ביטחון עצמי מופרז ונוטפים צחנה של דאודורנט ממותג.


ואם זו היא שחשבה על זה, היא בוודאי תגיד שאני צדקנית פמיניסטית ושדי, נמאס מכאלה כמוני. אני אענה לה, שהיא צודקת הפירסומאית היקרה שהגתה את המילים האלה בראשה המלא ברעיונות חשובים לפחות כמו רעיון הקמת מדינה יהודית, באמת שנמאס מכאלה כמוני. גם אני רוצה ש"כאלה כמוני" לא יהיו יותר. לא סתם לא יהיו יותר, שלא יצטרכו "כאלה כמוני" יותר, כי פרסומאים כמוהה, גם לא יהיו יותר.

12 תגובות :

  1. 'm afraid I do not understand your language but I hope you understand that you command a kiss from Spain.

    השבמחק
  2. יאקקק. אין שום קשר לפמיניזם, זה פשוט טקסט תת-רמה. מי שכתב אותו + אלו שאישרו אותו + אלו ששלחו אותו הם אנשים טיפשים מאוד. אני תוהה אם יש מישהו בכלל שהמסר הזה עובד עליו. אם כן, אני מאחלת לו רק בנות.

    השבמחק
  3. אני מסכימה איתך לחלטין! גם אני נתקלתי היום בקמפיין הזה ונדהמתי מהרמה השטחית והרדודה

    השבמחק
  4. מבחיל, דוחה ועל גבול הפלילי. נשמע כאילו מישהו מהמכון לאמנות האונס כתב את הטקסט בשבילם.

    חבל שאת לא אומרת מי החברה שעומדת מאחורי המייל הזה, שנוכל להפציץ אותם במיילים "פמיניסטים".

    השבמחק
  5. vicen - thank's darling, sending one back to you :)

    השבמחק
  6. שרונה, החברה היא AXE [הדואודורנט] ומי ששלח את המייל היא חברת יחסי הציבור שלהם.
    את רוצה את שם החברת היח"צ? לזה הכוונה?

    השבמחק
  7. איפה זה יותר סקסיסטי מהעיקרון הראשוני שלהם שבחורות ילכו עם גבר רק בגלל הריח...?

    השבמחק
  8. אולי זה לא סקסיסטי יותר מהעקרון הראשוני הזה, שמנחה אותם עד היום, אבל זה בהחלט מעורר יותר תהיות מאי פעם כשמתבצע שימוש במילים כמו "ילדות טובות", דגש על "ילדות" ומילים כמו "להפיל" וכן הלאה. לא צריך להיות גאון הדור כדי להבין בדיוק מה הקונוטציות שזה מעורר.

    השבמחק
  9. דוחה שאין דברים כאלה...

    השבמחק
  10. קראתי מעל 3 פעמים וזה באמת דוחה ועל גבול המשפיל והמעודד למעשים שלצערנו נעשים .... בושה וחרפה שזה קמפיין הפרסום שלהם. מצד שני ...AXE מעולם לא הצטיינו בפרסום טוב לדאו' שלהם. כנראה שמוצר מחריד מלווה בקמפיין מחריד.

    גועל נפש.

    השבמחק
  11. תודה לכולם על התגובות.

    השבמחק