29.5.11

שמפו, שמפו לכם!

יש מי שיגיד שאני חופרת, יש מי שיגיד שיש לי אג'נדה ויש מי שיטען, שאני סתם מפונקת. לידיעת כולם, שלושת הטיעונים נכונים ולכן, אני מי שאני.

אחד הדברים שעושים את אני להיות מי שאני, זה מספר "טרייד מארקס", אם תרצו. במסגרת זו, השיער שלי [שהצליח להשתקם סופית מהתספורת האסימטרית שהחלטתי לפנק אותו בה, לפני שלוש שנים בדיוק]. את השיער הזה שלי, אני מנסה לפנק כמה שיותר ולתת לו בדיוק את מה שהוא צריך, אז אני מרבה בשתיית מים, אוכלת הרבה ירקות ופירות, משתדלת לאזן חלבונים ופחמימות ומידי פעם, עושה גם איזה תנוחה יוגית.

תנוחה יוגית אחת יותר מידי וכבר יש צורך במקלחת וחפיפת שיער. למדתי עם השנים, שממש אין צורך לחפוף מידי יום, במיוחד שאני כבר לא בבט"ר זיקים ז"ל בחום יולי – אוגוסט מתווכחת עם המ"כית שיש לי פטור מריצה בג'בלאות. חפיפה יומיומית רק מגבירה את ההפרשות השומניות מהשורשים, אז למדתי להתאפק בהתחלה ולחפוף פעם ביומיים והשינוי היה ניכר. כידוע, השיער שלנו בעל מנגנונים ל"ניקוי עצמי" ובאמת שאין צורך לקרוע לו את הצורה עם חפיפות מיותרות. ככל שתחפפו פחות, השיער יתרגל לכך ויפעיל את מה שג'ה נתן לו ויפסיק להפריש ג'יפה משל עצמו.

עוד דבר שלמדתי עם השנים, הוא לחפש מוצרי קוסמטיקה וטיפוח ללא חומרים משמרים, הידועים בשמותיהם המקצועיים יותר כפרבנים וסולפטים. למדתי גם, שרב המוצרים הטיפוח [סבון, שמפו, מרכך, קרם גוף] נטולי החולות הרעות האלה נמצאים במחלקת ילדים בפארמים ושכן, השמפו והמרכך עושים לי קשקשים אם לא אחרי החפיפה הראשונה, אז אחרי השלישית בטוח. זה בדיוק מה שקרה עם הסדרה החדשה של "פנטן" ואני מאשימה את המרכך, כי השמפו לא בעייתי בכלל. באמת שישבתי וחשבתי, מה אני אמורה לעשות עם כל המידע הזה שצברתי במהלך השנים [לפעמים אני מתמקדת בנקודה על הקיר ומתחילה לחשוב מחשבות שקשורות בלקים, קרמים ושמפו] ואז יום בהיר אחד, התדפק על דלתי שליח חביב עם אריזה קשורה בסרט ובה, שמפו [49 ₪ ] ומרכך [49 ₪] של SABON מסדרת השיער הטבעית, ללא פרבנים וללא סולפטים. כידוע, מעולם לא האמנתי בדחיית סיפוקים ומיד חפפתי.

השיער היה רך, קיבל קצת אקסטרא "אומף" כזה ולא גירד לי הראש בכלל. עבר עוד יום ועוד יומיים – אני ללא גירודים וללא קשקשים, השיער נראה נפלא, השורשים לא שומניים. אחרי שלושה ימים חפפתי את השיער. עבר כמעט חודש ואני כאן, נטולת קשקשים, כדי לעדכן אתכם שאני מסתפקת בשתי חפיפות בשבוע [על פני שבעה ימים] והשיער שלי לא נראה טוב יותר מעולם. כל שנותר לי הוא לשים את ידי על הסרום לשיער [ 60 ₪] שאמור לעזור לי עם הקצוות שלי, שעושים מעשה אהוד ברק ומתפצלים להם. עוד אני יכולה להגיד שמי שיש לה שיער יבש ורוצה להחיות אותו קצת, שלא תתקמצן על מסכה לשיער [78 ש"ח].


Photobucket



נראה לי שזה מה שהתכוונו אליו כשאמרו שג'ה נמצא בפרטים הקטנים

הערה חשובה: בשמפו ומרכך שאין בהם חומרים משמרים, כמו באלו של "סבון", אפקט ההקצפה נעלם כמעט לחלוטין. אין זה אומר שזה לא מנקה את השיער והקרקפת היטב. הסולפטים, הם המקציפים העיקריים ואנחנו רגילים שאם זה מקציף, הרי שזה מנקה. זה לא נכון! שימו כמות שמפו/מרכך כמו שאתם רגילים לשים ואל תתפתו לשים יותר מזה, ותראו שהתוצאה תהיה נהדרת!


שבוע טוב!

12 תגובות :

  1. יאממי! נשמע ממש טוב!
    בא לי לנסות שמפו ומרכך חדשים ו"מושקעים" יותר מאלה הקבועים שלי. הבעיה שיש לי במלאי כל כך הרבה, ואני מחכה לסיים אותם קודם ורק אז לנסות דברים חדשים.

    נשיקות

    השבמחק
  2. אני אוהבת את הכתיבה שלך, בלוג מעניין ביותר :)

    השבמחק
  3. ידוע לך כמה עולה השמפו והמרכך?

    השבמחק
  4. שרונה - זה מבאס גם אותי כשנשארים שמפואים ומרככים ישנים וכבר מגיעים חדשים. תמיד אפשר להשתמש בישנים לשטיפת רצפות :)

    Hadas - תודה רבה :)

    לובה - לא זול בכלל, כל אחד עולה 49 ש"ח. אבל...שווה כל פני, לפחות בשבילי.

    השבמחק
  5. אוי שמפואים זה בעיה. הפנטן שקיבלתי פשוט גרוע, מה שהופך אותו למוצר הגרוע הראשון של פאנטן שניסיתי אי פעם. האמת שאני די מרוצה מהשמפו וקונדישיונר נגד קשקשים באחר של הד אנד שולדרז (כן, נטשתי לגמרי את ההרגל לא לקנות חברות שעושות ניסויים בבעלי חיים, אני מתביישת לומר) ויחד עם שמן מרוקאי על שיער לח אחרי החפיפה מייצר ריח נחמד ורכות משלהבת. משלהבת אני אומרת!

    מוצרים של סבון טרם יצא לי לנסות, אני מודה.

    השבמחק
  6. נשמע טוב, אני סובלת מבעיה דומה לשלך, ובינתיים כל שאר המוצרים שבהם השקעתי לא הוכיחו את עצמם.

    השבמחק
  7. חייבת להגיב :) כמי שלמדה קצת ארומתרפיה ורוקחת מוצרים קוסמטיים בסיסיים טבעיים בבית - אני חייבת לשתף.
    בכל הסבונים והשמפואים שיש בהם SLS - מייבשים את הקרקפת ובעצם מעודדים את הפרשת הסבום המוגברת, שמובילה לשמנוניות המעצבנת.
    אני מכינה סבונים לבד משמנים טבעיים, שמצמצמים את הצורך בחפיפה לפעם-פעמיים בשבוע ומשאירים את השיער רך (ללא שימוש בקונדישינר, אלא רק בקצת שמן ארגן/חוחובה על שיער יבש).
    אני ממליצה לך לנסות את השמפו האורגני לתינוקות של מאמאקר. ממכר. נעלם הגירוי בקרקפת, יש ריח מושלם, ומראה השיער נראה באמת בריא יותר... הבקבוק עולה כ-35 ש"ח בעדן מרקט וכו' ומניסיון אישי - ישנם בתי מרקחת שמוכרים אותו גם ב-25 ש"ח!

    השבמחק
  8. שרונה - יש לנו שיער קצת שונה ולי למשל, ממש לא מתאים השימוש בשמן מרוקאי. אני מאוד מרוצה מהתוצאה של השמפו והמרכך של "סבון". באמת, באמת.

    לובה - לי ולך דווקא נראה שכן יש שיער דומה :) אני ממליצה בחום לנסות, אני התרשמתי מאוד לטובה.

    FoxyMoz - אני מכירה את הבעייתיות של המוצרים האלה ועליה אני מדברת הרבה בבלוג. תודה על ההמלצה, בינתיים אני עם "סבון" וכמות החפיפות ירדה לפעמיים בשבוע כפי שציינתי. את המרכך אני מורחת רק על הקצוות של השיער ואף פעם לא מעסה לתוך הקרקפת. כשזה יגמר, יש מצב שאנסה את מה שאת המלצת עליו :) תודה!

    השבמחק
  9. גם אני מנסה עכשיו לסגל לעצמי רוטינה של מיעוט חפיפות ופחות חומרים לא ידידותיים. את השמפו של סבון אני לא מכירה אבל בדרך כלל מה שמרחיק אותי מהמוצרים שלהם הוא הריח הזול והלא נעים שלהם. איך הריח של השמפו?

    השבמחק
  10. גם לשמפו וגם למרכך יש ריח יחית עדין ונעים של פרחים. לא משהו מיוחד אבל גם לא משהו שמשתלט.

    השבמחק
  11. קניתי את זה היום בזכותך!
    קראתי אתמול את מה שרשמת ויש לנו בעיה דיי דומה בשיער אז החלטתי ללכת ולקנות
    נחכה לרשמים בערב P:

    השבמחק
  12. אני מקווה שתאהבי את זה כמו שאני אהבתי :) חיזרי לספר!

    השבמחק