19.10.11

שיעור בשיווק ופרסום

בכיתה ו' היה לנו שיעור תקשורת, בו למדנו על כל המדיות הקיימות [השנה הייתה 1994] ובעיקר על נושא הפרסום והשיווק בטלויזיה, שהיה אז חדש יחסית בארץ בעקבות ערוץ 2 המסחרי שקם לתחיה פחות או יותר באותן השנים. אני זוכרת בצורה הברורה ביותר את העיסוק שלנו בקמפיין של קוקה-קולה ואת ההסבר של המורה, שבעצם באותן הפרסומות מנסים למכור לנו הרגשה ולא את הטעם, שכולנו מכירים גם ככה ובטח שלא נוכל לטעום דרך הטלויזיה. ההרגשה הזו שניסתה קוקה-קולה למכור לנו בשנות התשעים, היא אותה ההרגשה שכולנו שואפים להגיע אליה גם בימינו אנו, כשכבר יש לנו מדיות נוספות בהן מתקיים שיווק מזן אחר. ההרגשה הזו, היא ההרגשה של ה"מגניבות", של השייכות וההשתייכות לאותה הקבוצה הנחשקת של אותם האנשים שכולנו רוצים להיות כמוהם, רק מהיכרותינו איתם על גבי דפי נייר כרומו כלשהו.

אז איך משווקים בושם כך, שכולם ירצו אותו?


להלן, מתכון:

{המצרכים הדרושים}
1 מטרופולין - ניו יורק
5 צלמים בעלי שם עולמי:  
DEREK BLASBERG
HANUK KIM
JD FERGUSON
JEREMY KOST
LUIS VENEGAS
מועדוני לילה לפי הטעם

{הוראות הכנה}
מערבבים את כל אלו יחד וכורכים בכריכה עבה לספר עב כרס.
את הספר מוציאים במהדורה מוגבלת של 1500 עותקים בלבד ברחבי העולם.
מדברים על זה, שזה מה שעשינו.


ספר + בושם

{התוצאה}
תמונות מרגשות מחיי הלילה של אנשי התעשיה בעיר ניו יורק. הכל אפל, כהה, שחור, אפור, מרגש ומעורר את אותה ההרגשה שכולנו כל כך רוצים להרגיש - שגם אנחנו חלק מזה, שגם אנחנו היינו שם אם לא בגופנו אז ברוחנו תוך דפדוף זהיר בדפי הספר, תוך שאיפה נוספת של הריח הממכר של הבושם, תוך מחשבה שגם אנחנו חגגנו שם עם כוכבי "גוסיפ גירל" והשתכרנו מספיק כדי להגיש שתכלס, קניה ווסט הוא גאון ואף אחד לא מבין את זה.

תמונות מתוך הספר I Know you fron NY

אחרי שנים של ניסיון בצפיה בפרסומות וקמפיינים שמנסים למכור לנו רגשות ותחושות, רובנו כבר חסינים יותר או פחות ויודעים, שלרב המוצר שנקבל רחוק שנות דונטלה ורסאצ'ה ממה שהיה נדמה לנו שנקבל. כשאנחנו פותחים פחית של קוקה-קולה, הצליל שמתקבל לא באמת גורם לנו לאנחת רווחה והשלוק הראשון לא מביא עימו בחורות בחצאיות קצרות וביקיני טופס לצד בחורים מסוקסים שמזיעים ללא ריח. ועדיין, השאלה המתבקשת היא "איך הבושם?"

האם התשובה "מושלם", תספק אתכם?

{הרחבה}
הבושם מורכב מניחוחות של קוויאר, ליים, וודקה ועץ הקינג-ווד, שכולם יחד יוצרים את האיזון המושלם שבין העציות והרעננות של הניחוחות הגבריים הקלאסיים עם הטוויסט המודרני והיוקרתי של הוודקה והקוויאר. צדק The Eye כשאמר שהבושם מזכיר את Womanity של טרי מוגלר, שגם הוא מכיל שילוב מנצח של פירות מתוקים וקוויאר.
עדיין, מדובר בבושם גברי מאוד שנרקח על ידי שני "אפים" ולא אחד כנהוג בתעשיית הבישום. הפעם המלאכה נעשתה על ידי גבר  [David Apel] ואישה  [Emilie Copperman] - הוא הביא את מה שהוא היה רוצה להיות והיא הביאה את מי שהיא הייתה רוצה להיות איתו.

{למתעניינים}
מחירו של הבושם בארץ חלב ודבש עומד על 520 שקלים עבור מאה מ"ל, ברשתות הפארמים השונות.

אה, וגם הפקק מגנטי ~ לתחושת העוצמה הזו שמתקבלת בניסיון חיבור הפקק לבקבוק, בדומה לאותה תחושת העוצמה, שכולנו כמהות לחוש מהגבר שלנו, אני מניחה.

אתם כבר מרגישים שאתם רוצים?

3 תגובות :