27.11.11

סכמ"ש אופנה ~ TLV FW 2011

את שבוע האופנה המקוצר הזה אני סיימתי בתצוגת האופנה של "אלמביקה" שהתקיימה ביום רביעי בערב.
לתצוגה של אלון לבנה, לא הגעתי.
במקום זה חזרתי למשרד, לישיבה שהסתיימה לא הרבה לפני 23:00.

כמות הגלאם שמגולמת במשפט פתיחה שלי למעלה, היא משמעותית גדולה מזו שהייתה בשבוע האופנה הזה.
עדיין, אני שמחה שהוא התקיים.

אסביר:

לתצוגה של אלמביקה הגעתי כדי לראות את ריי שגב קורעת את המסלול, אין אה גוד ווי, וכך באמת היה. ריי הייתה מדהימה, היא עשתה עבודה טובה בלצעוד על המסלול ונראתה כמו סוכריה של ממש ביחס לדוגמניות האחרות שצעדו שם. ריי אומנם לא מידה "סטנדרטית" בעולם הדוגמנות, אבל לי באופן אישי וגם לרבים אחרים בקהל [לפי התרועות, הכפיים ומילות העידוד שהגיעו משם], היה הרבה יותר נעים לראות אותה, או מישהי כמוה, צועדת על המסלול ולא בחורות שדופות, שהעייפות של התצוגות ניכרת עליהן, שאינן יודעות לצעוד בעקבים [איך זה קורה אם את דוגמנית??], שלא לדבר על דוגמנית אחת שלא היה לי מושג איך היא הגיעה למסלול התצוגות ולא למחלקה להפרעות אכילה בתל השומר. נכון, אין צורך להסיק מסקנות, צודקים, אני מצטערת.
מצטערת במיוחד בשבילה.




All pics taken by Avi Valdman

אצל אלמביקה כמו אצל אלמביקה, נראה שאין חדש תחת השמש. לפחות לא בגזרת התיקים הענקיים, שאלוהים יודע מה עושים איתם [תיבת נח #2?] ועד לשמלות בגזרות הענקיות שנראה שהן אכן דורשות נשים בגובה מינימלי של 180 ס"מ. לצד כל אלו, היה ניתן למצוא מספר דגמים שהייתי מוסיפה אותם למלתחה שלי בשמחה רבה. לדוגמא, השמלת החולצה המשובצת כאן למעלה, עם השרוולים הרחבים והצווארון הגדול וגם, שמלת פסים שחור-לבן, מפוסלת מעט, שלצערי אין כאן את התמונה שלה.



הדגמים כולם היו דגמים מאוד יומיומיים בעיני, שאני אישית רואה את עצמי לובשת את חלקם למשרד ואת רובם לימי רביצה בבית קפה.
אנחנו יודעים כמה ימים כאלה יש לנו בשנה.

ריי שגב עושה "אלמביקה"
 הכאוס שעליו דיברו לא מעט בכל הנוגע לארגון שבוע האופנה, שלט גם בתצוגה זו וגם צרם לי הכי הרבה. המחשבים בכניסה [שוב] נפלו ולא היו רשימות ו/או תגי כניסה, מה שגרר אחריו הוא שכולם נכנסו כעדר אחד גדול. באוהל התצוגה, עמדו בנות מההפקה וחסמו את שלושת השורות הראשונות בשני גושי הישיבה, ללא הסברים כלל וכלל. אמרתי לאחת מהן שאני צריכה שורה שלישית לפחות, כדי שאוכל לצלם לצורך הסיקור וקיבלתי תגובה של בהייה ומשהו כמו "אין לי מה, מה...".

התיישבי עם אלה בשורה הרביעית וצפינו בתצוגה, שכללה את הפסקול הכי מעצבן בעולם. לפתע פתאום, שמתי לב שבשני גושי הישיבה, חצי ממקומותה ישיבה היו ריקות, כולל שורות ראשונות ושיש כמות לא מבוטלת של אנשים שצפו בתצוגה בעמידה. כן, למרות מקומות הישיבה הריקים. ציינתי את התופעה המוזרה הזאת כבר ביום הראשון של התצוגות והנה היא חזרה גם ביום האחרון.

אני חלוקה ברגשות שלי לגבי שלושת ימי האופנה הללו. מצד אחד, קצרה היריעה מלהכיל את כל מה שיש לי לומר על המעצבים שנבחרו להציג ["שוגג דדי", סיריאסלי?], הדוגמניות שהיו רזות מידי או מלאות מידי, שלא ידעו ללכת על עקבים ונראו סובלות רב הזמן, על הארגון וההפקה שהיו חובבניים בעיקר, על אושיות האופנה הישראלית שהזיעו מרב שהתאמצו לדדה על עקבים תוך שהן לובשות שחור משחור, על אנשי ונשות עסקים/מקורבים/חברים של כל מי שהציג ובכלל, שנדחפו, עישנו, מילאו את כיסיהם במסטיקים של "5" ואז פיצצו בלונים במהלך התצוגה [ותודה לאלה שהסבה את תשומת ליבי], סטודנטים לאופנה מ"שנקר" שמרב שהיו עסוקים בעצמם, כמעט ופספסו את כל האירוע ועוד ועוד.


מצד שני, לפחות יש לנו כזה עכשיו.
וכמו שהגבתי אצל The Eye, גם פטאטיות צריך לדעת לחגוג.

אולי קיום אירוע מסוג זה, הוא שיעורר את רוח החדשנות במעצבי ישראל?

נגלה זאת כנראה ממש עוד מעט, באפריל 2012 אם זה תלוי במוטי רייף.

שבוע טוב

5 תגובות :

  1. צריך לפרגן לכך שזו נפעם הראשונה.

    אני הייתי ביום הראשון וסך הכל הכל תיקתק כמו שצריך. לעניין הדוגמניות, מעבר לרזון קיצוני או הליכה מוזרה וחוסר שיווי משקל על עקבים., הייתי מצפה מהן להיראות מוצקות וחטובות, לא אוסיף דבר...

    השבמחק
  2. אני מאוד מפרגנת שזו הפעם הראשונה אבל, אני גם מאוד בעד ללמוד תוך כדי תנועה ועניין מקומות הישיבה היה צריך להיות מטופל עוד ביום הראשון.

    השבמחק
  3. עניין מקומות הישיבה באמת די מיותר. אני זוכרת שבשבוע האופנה בניו יורק, לקח יותר זמן להושיב את האנשים והסדרנים מילאו את כל המקומות בכל השורות כדי שלא יהיו מקומות ריקים.
    אני מניחה שמוטי רייף וחבריו ילמדו עד הפעם הבאה.
    לגבי הדוגמניות זה ככה כניראה, הן לא הולכות הרבה בישראל כי אין פה כמעט תצוגות ולכן לא ממש ניתן להשוות אותן לדוגמניות בחו"ל.
    בסופו של דבר, אני נהנתי.
    את הביקורות אני משאירה למומחים מהתחום כי בסך הכל באתי להסתכל מהצד על התעשיה.

    השבמחק
  4. אחת הסיבות שאני כל כך אוהבת את הבלוג שלך הוא שאת תמיד כותבת בכנות. הביקורת שלך ממש במקום לדעתי, כי אם באמת היו פאשלות בסידורי ישיבה אז בושה להם ובאמת שאפשר ללמוד מטעויות כאלה עוד ביום הראשון.
    יאללה, ניפגש בשבוע אופנה הבא :)

    השבמחק
  5. sefi - אני בהחלט נהניתי ואני גם באמת שמחה שהאירוע התקיים. אני חושבת שכל עוד הביקורת שלי רלוונטית ובונה, אין שום בעיה שאני אעביר אותה [כי ביננו, גם מי שמעביר אותה בעיתונות, לא תמיד כזה מומחה גדול].

    Lilach - חייבות להיפגש עוד לפני :)[מה זה האתר הזה שכתבת שיש לך? :/]

    השבמחק