17.1.12

ריחות של חורף - לא מה שחשבתם

מתחילת החורף, מהיום הראשון בו הרגשתי שמעיל וצעיף הם חלק בלתי נפרד ממני מעתה ועד אפריל בערך, רציתי נרות ריחניים. זה אולי לא קשור וזה אולי נורא ניינטיז, אבל נרות ריחניים מתקשרים לי באופן ישיר להתכרבלות בפוך ולאווירה חמימה ונעימה, שמאוד רלוונטית לימות החורף.

כשהייתי טינייג'רית, אחת המתנות האולטימטיביות לבחורה הייתה נרות ריחניים וכמובן, פמוטי רצפה או פמוטים דקורטיביים כלשהם, אבל זה רק לחברות ממש טובות. פמוטים, כידוע, לא קונים לכל אחת. מאז הניינטיז נשפכה הרבה שעווה ומפה לשם, מצאתי את עצמי בחיפושים מטורפים אחרי נרות ריחניים. רציתי כאלה שיגיעו בתוך כלי זכוכית [כי זה משמעותית יותר נוח] ורצוי אפילו עם מכסה, שיהיו בגודל ביננו, שיריחו בריחות נעימים וכמה שיותר טבעיים ולא ריחות מטהרי-אוויר-בבית-שימוש למיניהם. 

מצאתי את עצמי ב"בודי שופ" ושם נמצאו נרות קטנים מידי או ללא כלי ובשני ריחות בלבד - וניל ומשהו שקשור לקיץ, שאכן הריח כמו מטהר אוויר. דילגתי ל"ללין", יש להם הרבה נרות גדולים יותר ופחות ובתוך כלים מזכוכית. עד כאן הכל נפלא, מלבד זה שהריחות היו ברובם וניל ואם לא וניל אז ריח בלתי נסבל אחר. מפה לשם...הגעתי ל"איקאה" [!] ורכשתי לא פחות מעשר נרות [שליש לאמא] בכלים מזכוכית ובריחות שונים, החל מריח ורדים ועד עוגיות ג'ינג'ר-ברייד במחירים מצחיקים של 9-12 ש"ח.

נשמע כמו סוף טוב? אז זהו שלא.
אני כבר בנר האחרון שלי [ג'ינג'ר ברייד קוקיז, כמובן] וחשבתי לעצמי האם שוב אאלץ לנסוע עד איקאה כדי למצוא נרות ריחניים ראויים. נראה לי לא הגיוני שנרות ריחניים יהפכו לנחלת הניינטיז ורק "מזדקנות" כמוני ישבו ויחלמו על העבר הריחני. הרי אפשר למצוא נרות כמעט בכל חברת טיפוח חו"לית שמכבדת את עצמה, שלא לדבר על מאפיות כמו ל'אודרי שיש להן גם נרות בריח עוגיות מקרונס.

עברו כמה שבועות וקיבלתי במשלוח נרות של "SABON". ידעתי שגם לסבון יש נרות, אבל לא מצאתי שם אף פעם נרות ריחניים ובגם לא כאלה שמגיעים בתוך כלי. הפתעה! 



ימין: Mysterious Water | שמאל: Magical Amber
 
או גודל השמחה! בדיוק בגודל הנכון, בכלי הנכון ובריח...הממממ...שלפחות בחלקו נכון. הנר הלבן בריח Mysterious Water נעים מאוד ובעל ניחוח של משהו מאוד נקי ואפילו משכר ואילו הנר השני, השחור - תסלחו לי, אבל נר שחור? באמת? מישהו עשה משהו רע שהוא צריך להדליק נר שחור? - גם מריח כמו משהו שחור. הנרות הושקו במקור לכבוד החנוכה במחיר של 44 ש"ח לנר, שבעיני זה מחיר מעט גבוהה ביחס לכמות ולכך שזה נר. אתם יודעים, זה נגמר בשלב מסויים. מצד שני, יש חברות [לא ישראליות] שמחזיקות נרות במחירים שמגיעים לכמה מאות שקלים.


אבן ריח קרמית "סבון" | נר ג'ינג'ר ברייד "איקאה"


ועם בריחות טובים והפצתם עסקינן, אז אותה החברה הוציאה גם אבנים קרמיות, דקורטיביות שמפיצות ריח. כן, גם כשאני שמעתי את זה חשבתי לעצמי שמישהו ממש נסחף אבל, באופן מפתיע או לא, זה עושה את העבודה. האבן מגיעה בתוך שקיק ובאריזה ניתן למצוא סריי ריח שמתיזים אותו על גבי האבן, כשנגמר לה הריח. אני חשבתי אולי אפילו להתיז מהבושם האהוב עלי.

אבן קרמית ומבשם ללא מארז 29 ש"ח | במארז מהודר 39 ש"ח


לא הייתי בטוחה היכן אתלה את שלי, בארון, באמבטיה, בשירותים ... ואז עלה לי הרעיון לתלות אותה במשרד! נראה
לי כמו רעיון לא רע, במיוחד לאור העובדה, שנרות אני לא יכולה להדליק במשרד [בטיחות משהו...] ובסופו של דבר מדובר בחדר שלא מתאוורר [יש איזה קטע עם פתיחת חלונות ושוב, בטיחות משהו].
יש סיוכי לא רע, שאם הייתי יכולה להדליק נרות שמשרד, הייתי פשוט נרדמת שם עם חיוך דבילי מרוח על הפנים. אבל לא! שלוש, ארבע ולעבודה!

7 תגובות :

  1. עכשיו התעוררו עם האבן הקרמית? קניתי שלישיה בבודי שופ בקפריסין לפני 10 שנים.
    נרות ופמוטים - החזרת אותי אחורה ממש. יש לי פמוט מהמם שעושה צלליות ספירליות, שקיבלתי מהאקס שלי ליום הולדתי ה-20. עם שני חתולי ריטלין בבית הדלקה של נרות מתקשרת לי לשריפה.

    השבמחק
  2. זה ישראל פה! לכאן אבנים קרמיות ועוד עם ריח, מגיעות באיחור של עשר שנים. מאידך, נרות ריחניים איכותיים שיש בכל העולם, בכל חור ובטווח מחירים גדול ביותר - בישראל היה לפני עשר שנים [או יותר] ועכשיו כמעט ואין. להלן, מדינה מפותחת.

    השבמחק
  3. 44 ש"ח לנר זה מחיר יקר בטירוף. עדיף לנסוע לאיקאה פעם בחודש ולקנות 10 נרות במחיר סביר.

    השבמחק
  4. אני גם בקטע של נרות בשבועות האחרונים, ונפלתי חזק בנרות של ינקי קנדל שמוכרים בקום איל פו. שמעתי עליהם הרבה מוולוגרית שאני אוהבת, והם פשוט נפלאים. יקרים ונפלאים ויקרים :)

    השבמחק
  5. אני מאוד אוהבת את הנרות של לאוקסיטן ומפנקת את עצמי מידי פעם בנר, יש גם חנות "נרות בשנקין" אני גם מאוד אוהבת

    השבמחק
  6. אנונימי - מסכימה, בהחלט יקר. אבל לפעמים רוצים לגוון.

    שרונה - לא יצא לנסות אותם, כמה יקרים הם?

    Oksana - נרות בשנקין כבר אין. הרשת נכנסה לחובות כבדים ביותר, כנראה בגלל שהחשק לנרות ריחניים נשאר בניינטיז, וכיום הם מוכרים מעט מהסחורה שנשארה בסופרים סטייל מגה ושופרסל. הנרות של ל'אוקסיטן נהדרים, אבל גם הם יקרים לטעמי.

    השבמחק
  7. גם נרות רחניים יכולים להיות ריחות של חורף

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...