30.1.12

משת"פים

שיתופי פעולה בין מעצבים הפכו כבר מזמן לעניין שבשגרה. השיתופים המרגשים ביותר, לפחות בעיני, הם אלה שמשלבים high ו- low או במילים אחרות, שיתופי פעולה בין מעצבי על לבין חברות אופנה עממיות או "אופנה מהירה" כמו שנהוג להתייחס אליהן. 

כשנודע לי על שיתוף הפעולה בין מותג התיקים הותיק [והאהוב עלי] "כיסים" לבין מותג ההלבשה הצעיר [הכל יחסי] "אווה מנדלבאום", הייתי יותר מסקרנית לראות מה יצא להם. את "אווה מנדלבאום" הכרתי בקולקציה הראשונה שלהם, קולקציית קיץ 2011, שמצאה חן בעיני במיוחד בגלל הפרינטים המיוחדים שבני הזוג המעצבים יוצרים בעצמם וגם, בגלל הנימה האקולוגית מעט שכללה שימוש בבדים כמה שיותר טבעיים כמו כותנה אורגאנית מבמבוק.  הייתי חייבת להכניס לאוסף שלי פרי מיצירתם וכך, בחרתי להוסיף את הטופ הזה שכלל גם הדפס משובח בהשראת הדפסים אפריקה וגם כותנה אורגאנית מבמבוק.

כשהתחיל חורף 2011 ואחריו גם 2012 מצאתי את עצמי מחפשת שמלה לאירוע ונזכרתי במותג שוב כשפגשתי אותם מציגים את קולקציית החורף במתחם התחנה. ריפרוף זריז בקטלוג וקצת בקולבים צייר לי תמונה רחבה מאוד ולכן, החלטתי לבדוק את הקולקציה מקרוב אחרי שהתאהבתי דרך הקטלוג בשמלה אחת. לא התאפשר לי להגיע לסטודיו של המעצבים ולכן, פניתי ל"רזילי". המידות של המותג היו טריקיות קצת גם בקולקציה הראשונה ומידה 42 לא הייתי מדוייקת במיוחד אבל החלטתי לנסות בכל זאת. השמלה ואני נפגשנו בתא ההלבשה של "רזילי" בקניון רמת אביב והאהבה פשוט התפוגגה. לא, לא בגלל המידה, בגלל הבד ורמת הגימור. רב הקולקציה הפכה להיות סינטטית ותעשייתית יותר ואורגאנית פחות. אולי זה בגלל ההשראה העתידנית שלה ואולי אלה עלויות הייצור של מעצבי ישראל. בכל אופן, הרומן שלי עם השמלה וכך גם עם אווה, הסתיים שם, ב"רזילי" בקניון רמת אביב.

שאלתי את עצמי מה אני יכולה לצפות משיתוף פעולה שכזה והחלטתי, שכמו כל שיתוף פעולה, אני רוצה לקבל את המיטב מכל אחד מהצדדים המשתתפים.
תיק גדול | 950 ש"ח



וכך היה, "כיסים" הביאו את העבודה עם העורות ו"אווה מנדלבאום" הביאו את מה שהם טובים בו באמת - הדפסים ייחודיים שיצרו בעצמם. ההשראה היא כמובן, קעקועי היאקוזה היפניים שכוללים פרחים טורפים - קרניבורים - והעור שנבחר לשמש כקנבס הוא עור טבילה שמזכיר עור גוף בורדרדות שלו.

תיק קטן [קדימה ואחורה] | 650 ש"ח

אני שמחה לראות את האותנתיות שבעיצובים ועוד יותר, אני שמחה לראות שיתוף פעולה מעניין בין שני מותגי מעצבים ישראליים. עדיין, אני יכולה להגיד שאני לא לחלוטין שלמה עם הקולקציה משום שנדמה לי, שלפחות בחלק מהפריטים [וגם ככה אין הרבה] היה מקום להשקיע קצת יותר ברמת הפרקטיות עבור הלקוח או הלקוחה וברמת הגימור ומצד שני, הקולקציה נראת מתאמצת מידי.


ארנק | 450 ש"ח




חגורה | 199 ש"ח
כל התמונות  ← יח"צ
איפה משיגים?
"כיסים" - רחוב החשמל 8, תל אביב
"אווה מנדלבאום" - רחוב שפע טל 8, תל אביב

לסיכום, תהיות. כרגיל.

← מה הייתי בוחרת לעצמי?
את התיק הגדול.
בעיני הוא מעביר בצורה הטובה ביותר את קעקועי הגוף של היאקוזה, כשהוא מונח באלכסון על הגוף.

← בין אילו מעצבים ישראליים נוספים הייתי שמחה לראות שיתוף פעולה?
מותג הנעליים "אחת אחת" ומותג התכשיטים "אגס ותמר". כן, נעליים ותכשיטים.
הייתי מאוד שמחה לראות גם את "מדוזה" באיזה שיתוף פעולה מטורף עם שחר פלג מ Peleg Design. כן, זה ההוא שעשה את כל אלה.


יש מעצבים ישראליים שאתם הייתם רוצים לראות משתפים פעולה?



4 תגובות :

  1. חייבת להודות שלמרות הפוטנציאל העצום של השת"פ, לא נפלתי מאף אחד מהתיקים. ה"ריבועיות" של התיקים קצת זרה לי בקונספט הקעקועי גוף (קימורים, גפיים, חזה, ישבן, יש בכלל משהו לא עגול בגוף?), ההדפסים נחמדים אבל לא יותר (הגיאומטריות של ההדפסים השבטיים שלהם הייתה מדהימה בפשטותה וכאן יש משהו שמנסה להתחכם יתר על המידה) והצבעוניות גם לא עובדת לי מי יודע מה (חוץ מהגוון בסיס הורדרד המהמם הזה). קיצר, לא יודעת, קצת מאכזב. אולי בלייב נראה טוב יותר?

    השבמחק
  2. בעיני מה שהכי מוצלח בקוקלציה כזאו, זה היחודיות, מי שתסתובב עם תיק כזה יכולה להיות בטוחה שלא יבואו מולה עוד 10 עם תיק דומה...

    השבמחק
  3. אוקי, הרעיון העיצובי נחמד... לא יותר

    השבמחק
  4. נוטה להסכים עם כל אחת ממכן.

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...