17.2.12

pureDKNY


כבר כמה זמן שאני חושבת איך אני הולכת לכתוב את הפוסט הזה. היו מספיק פוסטים לפני כן, שתיארו בדיוק רב את שיתוף הפעולה בין בית האופנה DKNY לבין ארגון CURE, שמאפשר לנשים ברחבי העולם להחלץ ממעגל העוני על ידי מתן האפשרות ליזמות עסקית. כאמור, במקרה זה, בית האופנה רקח את הבושם PURE ואת צמח הורבנה [לואיזה] שמהווה את התו הראשי בו, רכש מנשים אפריקאיות שגידלו אותו, במה שנהוג לכנות "סחר הוגן". 

תמונה: יח"צ

אני מאמינה גדולה בכוחן של נשים לקדם את עצמן ולהוות כוח מניע של העולם שלנו. את האמירה המפורסמת, שאם היו יותר נשים בשלטון, היו פחות מלחמות - כולנו מכירים ואני חייבת לציין, שככל שהזמן עובר אני נוטה להסכים יותר עם האמירה הזאת. 

בכלל, מבחינתי זה הרבה יותר הגיוני לרכוש מוצרים שמגיעים מחברות בעלות אג'נדה חברתית מאשר מכאלה, שלא רק שלא חושבות על הסביבה, הן אפילו לא מתחשבות בה.

כשפנו אלי לגבי הפרוייקט, ביקשו ממני לחשוב על אישה שעושה רבות לטובן קידום מעמדן של הנשים בארץ ובכלל, שמהווה עבורי השראה לכוח נשי מהו. כמו כל בת טובה, מיד חשבתי על אמא שלי - אשת קריירה שהצליחה לשלב גם חיי משפחה. אישה חכמה ואסרטיבית, שיודעת בדיוק מה היא רוצה, איך להשיג את זה וכמובן, גם משיגה את זה. יחד עם זאת, אם אני חייבת לחשוב על דמות קצת יותר ציבורית מהאמא הפרטית שלי, השם הראשון שעולה לי לראש ועונה על כל הדימויים של "אישה שנותנת השראה לנשים אחרות" - הוא לא אחר מאשר ד"ר כנרת להד. 


תמונה: יח"צ

היה לי העונג להכיר את ד"ר להד בשנה שעברה, שנה אחרונה ללימודי הסוציולוגיה שלי, כאשר השתתפתי בסמינר תחת הכותרת הבאה: "בקרוב אצלך? - סוגיות על רווקות".

הסמינר נגע בנושאים רבים ומגוונים על חייהן של נשים בחברה הישראלית תוך התבוננות על חייהן של נשים בעולם המערבי בכלל. הסמינר כלל קשת רחבה של נשים בגילאים שונים, מעמד סוציו-אקונומי שונה, השקפת עולם שונה ושאיפות שונות. בזכות ד"ר להד, למדנו להכיר ולהוכיר האחת את השניה. אני לא אגזים אם אומר, שבזכות הסמינר הזה, למדנו להסתכל על החיים קצת אחרת.

ד"ר כנרת להד מרצה באונ' תל אביב ובמכללה האקדמית תל אביב-יפו, עוסקת במחקרה בסוגיות על רווקות ועוד, מרצה בפני בני נוער ונשים ובעיקר, מאתגרת את כל מה שמלמדים אותנו שהוא המובן מאליו ואליו אנחנו צריכות לשאוף, תוך מתן הכלים הדרושים לאפשר לעצמנו לצאת ממסגרות המוסכמות ולאפשר לעצמנו לצמוח.

את הבושם pureDKNY – a drop of Verbena ניתן להשיג בפארמים השונים
 100 מ"ל:   590 ₪ 
 50 מ"ל:   410 ₪

סופשבוע נעים ♥

3 תגובות :

  1. מדהים שכולן ישר חושבות על אמא שלהן. מזל שזכינו באמהות כה טובות ואהובות. אני לא התאפקתי והחלטתי בכל זאת להעניק לאמא שלי את הבושם. אם לא אמא שלי - הייתי מעניקה את הבושם למורה לפסנתר שלי, שעזרה לי להגיע למה ולמי שאני היום.

    השבמחק
  2. "אם היו יותר נשים בשלטון, היו פחות מלחמות"
    מרגרט תאצ'ר וגולדה מאיר. word.

    השבמחק
  3. שרונה - באמת שזו זכות שיש לנו אימהות כאלה שאנחנו מתגאות בהן. קראתי גם את הפוסט שלך והתרגשתי מאוד :)

    קרן - הכוונה שלי הייתה לנשים שפחות מנסות לתפוס את מקומם של הגברים אלא, מבינות שזה מקומן בדיוק כמו מקומם ולכן, הן לא צריכות להוכיח שמגיע להן תוך אימוץ מניארות התנהגות גבריות/כוחניות - ע"ע מרגרט טאצ'ר וגולדה מאיר.

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...