8.3.12

תעצימי




למרות שאולי קצת רציתי, בכל זאת החלטתי שזה לא יהיה פוסט נרקיסיסטי על אהבה עצמית. דווקא היום, ביום האישה הבינלאומי, החלטתי לכתוב פוסט שלא יעסוק באהבה עצמית וגם לא בקבלה עצמית. דווקא היום, ביום האישה הבינלאומי, החלטתי לכתוב פוסט שיעסוק בקבלת האחר(ת).

כל מי שלא גרה מתחת לסלע בודאי יודעת שבתקופה האחרונה, אין כמעט שבוע שבו אין עיסוק בגוף של דוגמנית זו או אחרת או שחקנית זו או אחרת. פעם היא רזה מידי ופעם מבקשים מאיתנו להתבונן ולהפנים, כמה שהאישה השמנה הזאת שמוצגת בפנינו, יפה. או יותר מדוייק לומר, כמה שהיא שמנה ואנחנו עדיין לא נגעלים ממנה ואפילו מצאנו משהו נחמד להלביש אותה בו.

כל כמה זמן שוב שומעים קולות בסגנון של "תנו לשמנות לחיות" ומיד לאחר מכן, קולות של "אני רזה באופן טבעי, הניחו לי לנפשי". עד כמה שאני מנסה שלא להכניס את עצמי לויכוחים האלה, בכל זאת אני מרגישה שאין לי דרך אלא להביע דעה. הדעה שלי בנושא מאוד פשוטה - כל עוד נח לי עם עצמי, אני מאושרת וכשאני מאושרת, אני מרגישה יפה ללא כל קשר למודל זה או אחר של יופי. כשמתחיל להיות לי לא נח, אני מתחילה להקפיד יותר על מה אני מכניסה לגוף שלי, אני מפסיקה עם פעילויות שמזיקות לי - מהנות ככל שיהיו [כמו להפסיק לעשן], אני מתחילה לעשות ספורט או יוגה או מה שבא לי. הסיום של המשפט, הוא נקודת המפתח של המשפט - מה שבא לי. הרי בסופו של דבר, אני מבלה עם עצמי הכי הרבה שעות ביום, אני המבקרת הנוקשה ביותר של עצמי ורק אני יודעת באמת מה עושה לי טוב.

זו בדיוק הסיבה, שאני לא מבינה כיצד נשים יכולות לבקר נשים אחרות כשזה מגיע להופעתן החיצונית [ואף מילה על גברים] ואני לא מעוניינת להביא לכן את הדוגמא המאוסה של נינט, שמאז ומעולם חטפה ביקורות על גופה. יש הבדל תהומי בין להציק למישהי לגבי מבנה הגוף שלה [כן, להציק.] לבין לדאוג לה ולבריאותה, כשיש סיבה אמיתית לכך. ולא, אני גם ממש לא מעריכה את זה שדוחפים לי בכל הזדמנות אימג'ים של נשים אוכלות או בולסות ספגטי בולונז או סטייק מדמם. אני גם לא מעריכה את זה שכמעט ומכריחים אותי לחשוב שאישה שנראת כמו שרפיי עם כל הקפלים בגופה היא היא המודל הנכון ליופי. היא לא, בדיוק כמו שדוגמנית שעצמותיה מאיימות להוציא לי עין, לא.

אני אגיד כאן משהו שהוא כמעט חתרני - אין לי מודל יופי וגם לא יהיה לי כזה. אני לא מעוניינת לכבול את עצמי למוסכמות חברתיות או גרוע מכך, תכתיבים חברתיים ולשאוף למודל היופי "הנכון" לאותה התקופה. אני משתנה כל הזמן, אני אישה בוגרת ואני אחליט בעצמי ולעצמי מה יפה ומה נכון עבורי. הייתי רוצה לאחל לעצמי ולכולכן, להפסיק להתעסק במה נכון עכשיו ולהתחיל לחשוב על מה נכון עבורי, עבור עצמכן. לא יזיק גם להפסיק להסתכל על כל האחרות ולהצביע על זו שרזה מידי או זו ששמנה מידי ולחשוב על כמה שהן לא מדוייקות ביחס למראה "הנכון" של אותו היום.

היום הזה, מטרתו לחגוג את העוצמה שלנו ולא לדכא אותנו עוד יותר, כי אנחנו לא נופלות בצורה המדוייקת ביותר לתוך תבנית מדוייקת עוד יותר, שהיא לחלוטין פרי יצירתם של אלו שמעוניינים להרוויח המון כסף ולצאת לפנסיה בגיל 40 כדי לשבת על חוף ים לבן ולנשנש אננסים בלי חשבון. מה שחשוב מזה, הוא שאנחנו צריכות להשתמש בעוצמה שלנו כדי להעצים נשים אחרות, בדיוק כמו שאנחנו רוצות להעצים את עצמינו. לא לבקר ולדכא, רק להעצים. אני באמת מאחלת ליום שבו אתן מחמאה לאישה אחרת והיא תגיד פשוט, תודה מבלי להראות מופתעת כשל ראתה את הלא יאמן - אישה שמחמיאה לאישה אחרת, בכנות מלאה. ממש אחרית הימים.

חג שמח לכל הנשים באשר הן ♥


13 תגובות :

  1. אנשים מבקרים אחרים ששמים להם מראות מול הפנים. אם אני שלמה עם ה150 קילו שלי, תבוא מישהי שאומללה עם ה-60 קילו שלה ותרד עליי כדי להרגיש יותר טוב עם עצמה. אם אני מצליחה עסקית, תבוא מישהי שההצלחה שלי מזכירה לה כמה היא מפחדת להעז ותרד עליי. אם אני לא שמה קצוץ מה אחרים חושבים, תבוא מישהי שכל החיים שלה מוכתבים בידי מה שאחרים מכתיבים לה בדמיונה, ותרד עליי.

    זה לא נגמר וזה נוסע מהתסבוכים שיש לכל אחד עם עצמו. צריך ללמוד לתת לזה להחליק מאתנו כמו טפלון.

    השבמחק
  2. אני אתחיל בלהחמיא לך. את מהממת!
    בכלל, כל עניין הפירגון הנשי לא היה אף פעם ברור לי. למה זה אמור להיות קשה? אני משתדלת להחמיא לחברות שלי כמה שיותר.
    נשיקות וחג נשים שמח!

    השבמחק
  3. מסכימה עם כל מילה! פוסט כתוב ומנוסח נהדר! מעורר השראה. יום האישה שמח :)

    השבמחק
  4. אני מעריכה אותך ומעריצה אותך על היכלת לשים את התבניות החברתיות בצד ופשוט להנות מעצמך. לצערי לא הצלחתי עדיין להגיע לשם. מצד שני המאבק המתמיד הפך את פניו. אם בהתחלה המאבק היה ביני ובין המראה, היום הוא ביני ובין מוחי. אני מאמינה שזה הצעד הראשון אל קבלה עצמית.
    יום אישה שמח :)

    השבמחק
  5. שרונה - אני מאמינה שלא מספיק לתת לזה להחליק. אני חושבת שאנחנו צריכות להתאמן בלא לתת לזה מקום, למגר את התופעה.

    ספי - אני חושבת שאת מהממת ואני מאוד מעריכה את זה שאת מביעה את דעתך הכנה וכשיש מקום להחמיא, את מחמיאה :)

    LILI LOFT - תודה רבה וחג שמח!

    טל - נראה לי שעברת שלב וההתמודדות רק תלך ותהיה קלה יותר. אלי באים בטענות, שזה שכל כך לא משנה מה אומרים, הוא גם סוג של בעיה. אבל שוב, כל עוד אני נרדמת טוב בלילה ועוברת עם עצמי ימים שלמים בכיף, הכל בסדר מבחינתי :)

    חג שמח לכולכן ♥

    השבמחק
  6. יום האישה הזה כל כך לא מדבר אליי , פשוט בגלל מציאות עגומה .
    אני חושבת שרק כשהתחיל עידן הטוקבקים ואנשים ובעיקר נשים שפכו את מררת תהומות הנשייה בנפשן החשוכה על נשים אחרות שצולמו פה או שם הבנתי כמה המצב חמור ועד כמה נשים הן האויב הנוראי של עצמן ושל ''אחיותיהן'' למגדר .
    המילים שכתבת לגבי זה שאין לך מודל יופי יכולות ללכת בכיף לכיוון הקלישאה , אבל אם מתעמקים בהן הן באמת מעוררות פליאה , ואני כותבת בתור מישהי בעלת עבר מתריס וחתרני ואולי גם הווה :) , קראתי את זה ותהיתי '' מה .. באמת אין לה מודל יופי ?? ''
    אני לצערי , כמו טל , לא יכולה לומר את זה על עצמי וזה מאוד עצוב , הייתי רוצה לשנות בי דברים , להראות אחרת , ומעולם לא הייתי אדם נורמטיבי כמעט באף פראמטר , ועדיין , התודעה האסתטית הזו לקחה גם אותי בשבי .
    אשרייך :) !!!
    אני מעריכה עמידה איתנה !!

    השבמחק
  7. את צודקת בהחלט! רציתי גם להוסיף את עניין הדוגמניות-היולדות, כמה זה נורא חשוב להראות שהן לא עלו גרם בהריון ויוצאות מביה"ח עם הסקיני ועוד מעזות להגיד שלא חשוב להן איך הן נראות. נו, באמת! בתור אחת שילדה 3 פעמים אין בזה שום דבר טבעי או הגיוני אלא אם כן צמים כל ההריון (ואז מסכן התינוק). כשאשה הרה היא משמינה, היא גדלה וזה טבעי ויפה וככה צריך להיות. וגם אם נשארים כמה ק"ג אחרי ההריון זה לא משנה כי כל הגוף משתנה, וגם כשמתבגרים חילוף החומרים איטי יותר ואין מה לעשות. רק לקבל את זה באהבה ולחבק את הצמיגים והבטן :)
    חג אישה שמח ומי ייתן ולא נצטרך חגים מיוחדים כדי להזכיר לנו את מעמדנו אלא פשוט נתקדם ונצליח בזכות עצמנו.
    ניבה.

    השבמחק
  8. nush, אני כל כך מעריכה את הכנות של התגובה שלך. מספיק שתהיה פה מישהי אחת שתקרא אותה ותדע שיש מישהי שמרגישה כמוה וזה כבר יעשה את שלו.
    אני מאמינה שכל אחת מאיתנו שמודעת לעצמה, עוברת את התהליך הזה ובסוף גם מצליחה לשחרר ולהשתחרר מכל אותם כבלי החברה. מה שכן, עדיף מוקדם מאשר מאוחר.
    נשיקות :)

    השבמחק
  9. תודה רבה מיראל יקרה , אני בהחלט עובדת על זה , מנסה לשים חומה , למראית עין אני ''לא שמה'' אבל ביני ובין עצמי אני מודה שעוד לא התנקיתי מהדרישות והמשאלות האסטתיות האלו , מאמצת את האופטימיות שלך ומקווה לטוב , מעורר השראה לדעת שזה אפשרי וכמה בלוגים שאני נאמנה להם עוזרים מאוד להפנים את המסר החזק , חזק באמת :-)

    ושוב המון תודה על הזכייה , מצפה לענוד את הכתמתם בפעם הראשונה בחיי , נראה לי שזה יהיה תחילתו של רומן !!

    תודה וחג שמח וחיבוקין :-)
    נוש-סבובי

    השבמחק
  10. פוסט חשוב בעיני. אני מסכימה עם כל מילה שלך ומאחלת לכל אישה, וגם לעצמי, לדעת לפרגן בדרך אמיתית וכנה- לעצמה, ולאחרות. כי נראה שלכולנו יש לנו חסך רציני בזה.
    וחוצמזה. בלי קשר, או עם: את פשוט מהממת בעיני.
    תודה על מה שכתבת.

    השבמחק
  11. nush - איזה קטע, בכלל לא קישרתי שזו את הזוכה. מזל טוב על הזכייה, תהני מהשפתונים! את תתאהבי בהם, מבטיחה :)

    Dror - תודה רבה מותק, כיף לשמוע.

    השבמחק
  12. אין לי מה להוסיף על מה שכתבת, הוצאת לי מהפה את המילים שאפילו לא הספקתי לנסח בעצמי. הלוואי וכל הנשים יחשבו כמוך... זה קצת הזכיר לי קטע יו-טיוב גאוני שראיתי השבוע, וגם מתקשר לפורים: http://www.youtube.com/watch?v=RPPsf-Mi8FY&feature=share

    נשיקות

    השבמחק
  13. הקליפ הזה מעולה והבחורה הזאת פשוט גאון.
    תודה רבה, אני שמחה לשמוע שיש עוד נשים שחושבות כמוני. לאט לאט, נשתלט על העולם!

    השבמחק