1.4.12

פוסט מתנות לפסח - כי ככה צריך

בחיי האישיים, אני לרב עושה את מה שאני מחליטה לנכון שהוא הכי נכון עבורי. אני משתדלת להתחשב בסובבים אותי [אלה שבאמת אכפת לי מהם ומהרגשות שלהם] אבל, בגדול, אני בן אדם שקצת סולד ממסוכמות חברתיות שמנומקות על ידי משפטים כמו "כי ככה זה" או "כי ככה כולם עושים" או גרוע מזאת "כי ככה עשו אבותינו". מבחינתי לא מדובר בנימוקים מלומדים ומשכנעים ולכן, הם לא רלוונטיים, מה שנותן לי "פטור" לעשות מה שאני חושבת שהוא נכון יותר.

כשמגיעים החגים, בין אם זה חגי תשרי ובין אם זה פסח, אני מרגישה שבא לי לברוח למדינה אחרת, כלשהי, רק כדי שלא לראות את ההמולה שמתרוצצת במרכזי הקניות כמו תרנגולות כרותות ראש. למה לא לתכנן מראש? למה להשאיר הכל לרגע האחרון?

אז נכון, יש הרבה מבצעים של הרגע האחרון ורשתות השיווק בהחלט יודעות לנצל את הלחץ שאנשים נכנסים אליו אבל, מי שמחושב מספיק [או אשכנזי עם משפחה של חמישה-שישה אנשים סביב שולחן הפסח במקרה הטוב - ע"ע אני] יכול לעשות תכנון נכון של כלל המתנות מבעוד מועד ולא לתת לעצמו לסתות מהרשימה למרות הפיתויים. ברור לכולנו שמה שכתבתי כאן לא יכול להתקיים, אולי ביקום מקביל, ולכן ההתרוצצות תמשיך ולפחות שבועיים-שלושה לא אוכל להתקרב לאזור דיזנגוף סנטר מבלי שידרכו עלי, יסעו עלי עם עגלת התינוק, יבקשו ממני להחזיק רגע כי היא מניקה רגע ויפנו אלי באנגלית וישאלו מאיזו ארץ באתי, כי אני נורא בשוק כי "יו קנואו, איטס א ג'ואיש הולידיי, פסחחחחחח, יו נו מאצה? יס?!".

יס.

אני בכלל חושבת שהרדיפה אחרי המתנות יוצאה מכלל שליטה כבר די מזמן ואני לא בטוחה שיש צורך בכלל בכל המתנות האלה. אני יכולה להגיד, שאין דבר שמשמח את אמא שלי יותר מזר פרחים וזה באמת שלא דורש מאמצים כבירים. אבל נניח שכן בא לכם לקנות ולתכנן. מה תקנו? בושם. בנאלי, אבל תמיד עובד כי זה נחשב ללא זול, תמיד יש משהו חדש ומרגש ותמיד נדמה שממש חשבו עלינו כשקנו לנו את הבושם הזה. הנה כמה בשמים חדשים דנדשים, שמוצעים במחירי השקה וחג.

  
מימין לשמאל: REBELLE של ריהאנה 50 מ"ל 169 שקל | סניורינה של סלבטורה פראגאמו 50 מ"ל 300 שקל | ELECTRIC ROSE של ג'יבנשי 50 מ"ל 270 שקל



האהוב עלי מבין אלו, הוא זה של סלבטורה פראגאמו שהוא פירחוני ופירותי מתקתק והבקבוק שלו קלאסי וגירלי וכל מה שבחורה רוצה מבושם. אחריו זה של ג'יבנשי, שגם הוא פירותי ומכיל אוכמניות, אניס ובזיליקום מה שהופך אותו לקצת פרשי. הבושם של ריהאנה [השני שלה] קצת יותר דרמטי, יש בו קקאו, וניל, שזיפים, אורכידאה ועוד כך שהוא יכול להתאים למישהי שמאוד מתחברת לריח [צריך להריח בשביל זה] או למעריצה שרופה שעדיין בגיל שבו אוהבים ריחות של וניל ומאסק.

 
מימין לשמאל: אנג'ל אקווה שיק 50 מ"ל 350 שקל | אליאן אקווה שיק 50 מ"ל 350 שקל



"אליאן" ו - "אנג'ל" של טרי מוגלר זוכים לגרסא מחודשית בשם "אקווה שיק", מה שהופך אותם לרעננים יותר ומתאימים יותר לקיץ. אני אישית מאוהבת עד עמקי נשמתי ב"וומניטי" שלו אבל הגרסאות הרעננות האלה בהחלט יכולות להיות מתנה סופר מפנקת.


עוד אופצייה של מתנה, הוא מארז של SABON שתמיד מצליח לשמח אותי, מכמה סיבות:
1. תמיד ארוז יפה.
2. לא יקר מידי [אין צורך לבזבז יותר מידי כסף, ביננו.]
3. תמיד אשתמש במה שיש בו, עד לאחרון הפריטים.


 
דוגמא למארז שמכיל: מגבת לפנים, שמן גוף, קרם ידיים, סבון לידיים ושבבי סבון ריחניים בשקית כותנה לניחוח נעים בארון
מחיר: 129 שקל

בכלל, אני חושבת שאם כבר מתנות, אז שיהיו פרקטיות. זה משהו שלמדתי מבן זוגי, למרות שבהתחלה מאוד לא אהבתי את הגישה הזאת. איכשהו  הוא היה אומר לי את צמד המילים "מתנה פרקטית" והדבר הראשון שהיה עולה לראש זה מגהץ. ואז רצתי עם הדימוי הזה וחשבתי שכל חיי אקבל ממנו מתנות פרקטיות כאלה, כמו מגהץ או טוסטר משולשים. או מקרר. עם הזמן הבנתי שזה לא המקרה ושהכוונה היא לקנות מתנה שמי שיקבל אותה בהחלט יזכה לעשות בה שימוש. אז נכון שבובות של NICI זה הכי חמוד בארץ אבל...באמת, מה עושים עם זה מעל גיל 5?

השאלה היא מה פקרטי עבור כל אחד באופן אישי. בשבילי, לקבל מתנה איפור, כזה שאי אפשר לטעות איתו, כמו צלליות, שפתונים, לקים - אני תמיד שמחה, כי אני תמיד אשתמש. מייקאפ נגיד, לא בטוח. מה זה איפור שאי אפשר לטעות איתו? במקרה שלי זה יהיה לרב איפור יוקרה [כי אז גם פחות בעייתי להחליף אם יש צורך] והדוגמא הטובה ביותר כרגע מבחינתי זו מהדורה מוגבלת לאביב 2012 של CLARINS.



מלמעלה בכיוון השעון: צלליות קלרינס Eye Mineral 4 Colors מחיר: 299 שקל | ליפגלוס מחיר: 159 שקל | סומק Colour Breeze Poudre Teint Blush מחיר: 385 שקל


מוצרי טואליטיקה וקוסמטיקה בעיני הם בהחלט מוצרים פרקטיים, רק שהבעיה מתחילה כשצריך לקלוע לטעמם של אנשים רחוקים יותר, כמו הדודה והדוד. המח היהודי עובד שעות נוספות [או שזה היה מח לא יהודי, לא משנה, הוא עבד בכל זאת] ומצא פיתרון בדמותו של ה- Giftoree. נכנסים לאתר וקונים כרטיס מתנה שתקף למספר רשתות מבין אלו המוצעות, בסכום שבוחרים. את הכרטיס אפשר לקבל לדואר או בצורת מייל. אני קיבלתי את שלי למייל, הדפסתי לכל מקרה וכשהגעתי לחנות הם קצת לא הבינו מה אני רוצה, כי זה חדש יחסית. מהר מאוד החבר'ה התאפסו על עצמם ואני יצאתי מרוצה. זה אחלה פיתרון גם כמתנה לחבר בעבודה או בכלל, למישהו שפחות מכירים ולא רוצים להגביל אותו עם כרטיס מתנה רק לחנות אחת.

מזוודות של דיזל בשיתוף חברת RONCATO מחיר: 2400 שקל

אחרי כל זה, אני חושבת שהמתנה הכי טובה שיכולה להיות היא כרטיס טיסה ליעד רחוק רחוק, לא כזה שקונים באחד מהדילים לכבוד החג ואז פוגשים כבר במטוס, את כל מה שמנסים לשכוח ממנו. לצערי הרב, בפסח הזה זה לא יקרה אבל, מה שכן יקרה ואני מאוד מצפה לו, הוא בילוי משפחתי על טהרת ה"זמן איכות". עם כל הריצות היומיומיות, אני חושבת שזה יהיה מאוד נחמד להפסיק לרוץ קצת במהלך החג לפחות ולבלות כמה שיותר עם משפחתי האהובה ועם חברים טובים.

הכי טוב, שתגידו למשפחה שאתם שמחים לבלות את הערב בחיקה במקום להחמיץ פנים שהדודה שוב מתעניינת למצב הביציות. תאמינו לי, הדודה לא תדע מה לעשות עם עצמה מרב אושר ותשכח בכלל מה זה ביציות ואיך זה קשור לפסח.

 
 גילוי נאות: 
הבשמים REBELLE, אלקטריק רוז, סניורינה, מארז SABON וכרטיס Giftoree התקבלו מהחברות.


חג שמח, אפשר כבר לאחל?

2 comments :

  1. משעשע ביותר, גם אני מקווה שאוכל לטוס בפסח הזה, גם אם זה ליומיים-שלושה.

    השבמחק
  2. מסכימה שמארז כזה של קרמים ושאר שמחות זאת באמת מתנה שהיא גם שימושית וגם שכיף לקבל (ולתת). כמובן שגם אני אשמח לחופשה ביעד אקזוטי (ועל חשבון ליל הסדר, אם אפשר), אבל בהנחה וזה לא יתאפשר, מארז כזה של סבון גם יהיה נחמד...

    השבמחק