1.5.12

שירות לציבור הרוחצות


הקיץ הזה, אני בים! כלומר, יותר בפעם אחת או פעמיים.

תגידו מה שתגידו, אני רוצה לנוח ועדיף עכשיו ולא בקבר. המנוחה שלי תהיה על חוף הים, כשאני פרוסה על גבי שמיכה נעימה ומרוחה עם כמויות נדיבות של קרם הגנה 30 SPF ומעלה.
מזה תקופה ארוכה, שאני שמה לב לכך שיותר ויותר יוצא לי להתעסק בשמיכה לים, בתיק לים, בכפכפי הים וגם בתכשיטים הנכונים לים [מתברר שיש דבר כזה] ובכלל, כל המסביב. מה שקצת חבל הוא, שאת הבגד ים אני שוכחת. השנה החלטתי להקדים תרופה למכה ולקנות בגד ים מבעוד מועד, כך שכבר לקראת מאי אני אוכל להקדים את המדוזות ולמצוא לעצמי פינה מוצלת על החוף, ממש לפני שמתחילים להזיע מהריסים.

ים, שמש, קיץ ← מחאה חברתית! החלטתי, שאני את בגד הים שלי, לא קונה תמורת מאות שקלים. אני מוחה!

אז מחיתי כל הדרך אל שוק בצלאל, שם צעדתי לאורכו של רחוב בית לחם בין חנויות בגדי הים השונות. כבר בהתחלה יש חנות מצוינת [שתי חנויות מתחילת הרחוב למגיעים מכיוון רחוב קינג ג'ורג'] ובה מגוון מצוין של בגדי ים מחברות שונות [FREE, בננה, פלפל, לי קופר, גלית לוי ועוד], שמחולקים על סטנדים לפי מידות. מחירו של בגד ים ביקיני עומד על שישים שקלים ולא, אני לא צוחקת. אפילו צילמתי את זה בשבילכן ☺

צילום: מיראל דושנסקי

בהמשך הרחוב מצאתי עוד כמה אופציות תמורת עשרים שקלים אבל, הן היו פשוטות יותר ולא היה ניתן למדוד.


צילום: נועם עופרן ל Belle Mode

בסוף הרחוב, לכיוון רחוב טשרניחובסקי, יש חנות די גדולה ובה מגוון מרשים במיוחד של בגדי ים בגזרת ביקיני ובגדי ים שלמים. המחירים מתחילים מעשרים שקלים [כל מה שלא תלוי על קולבים] ומגיע עד לכמאתיים שקלים, לבגד ים שלם.


OMG בגד ים ב- 40 שקלים! להלן, מיראל מופתעת ושמחה גם יחד.
צילום: נועם עופרן ל Belle Mode
בכלל, קניית בגד ים היא חוויה שלרב הופכת למעיקה. אני יכולה להעיד על עצמי, שנהניתי הרבה יותר לשוטט בין הבסטות בשוק ולחפש בגד ים מאשר, לחפש אותו בחנויות בקניון כזה או אחר. אני לא אוהבת כשמוכרות "ממליצות" לי, כי לרב הן ממליצות על טרנדים ולא על מה שבאמת מחמיא לגוף הפרטי שלי. בשוק, המוכרים ממש לא ממליצים על גזרות או על טרנדים, המקסימום שהם יכולים להגיד זה שסגול ממש יפה לי כשמה שאני מחזיקה ביד זה בכלל בגד ים בצבע ורוד פוקסיה.

עוד פלוס, וזה פלוס רציני ביותר, הוא העלות הנמוכה של בגדי הים. אין שום סיבה להוציא מאות שקלים על בגד ים כשבשנה הבאה אני בטוחה שאני ארצה להתחדש שוב. גם אין שום סיבה לקנות את זה שיצא העונה, הרי אין הרבה הבדל ביניהם. כשאני יודעת שאני הולכת להוציא הרבה כסף על פריט שאני לא אשתמש בו הרבה [אם נשווה בגד ים לג'ינס, לדוגמה], חווית הקניה הופכת לקפדנית יותר ואולי לחוצה ומעיקה יותר. כשאני יודעת שאני יכולה לקנות שלושה בגדי ים בפחות ממאתיים שקלים, אני הרבה יותר נינוחה ואפילו אין לי את החשש שאולי, כשאני אבוא הביתה ואמדוד שוב, זה לא יראה עלי טוב. מקסימום...[ולרב, אפשר לחליף].

כדאי להכיר לפני סיבוב רכישת הבגד ים בשוק בצלאל:

1. אם יש לך מידות שונות בחלק העליון והתחתון – קל, זה לא יהיה. יש מספר חנויות בודדות שיאפשרו לך לערבב בין מידות וזה בתנאי שמדובר בבגדי ים בתפזורת, בעלות של כעשרים שקלים ולא, לרב לא ניתן למדוד אותם.

2. בחנויות שבהן יש אפשרות למדוד, לרב תאי ההלבשה יהיו תאים מאולתרים ובעיקר צפופים. עדיף להתחיל בקניה עכשיו, כשעוד לא חם מידי למדוד וכשעוד אין כל כך הרבה אנשים באופן כללי.

3. ככל שבגד הים זול יותר, כך יורד הסיכוי שתוכלי למדוד אותו. אם את רוצה לקנות בגד ים בלי למדוד, תכירי את הגוף שלך מבעוד מועד – איזו גזרה מתאימה לך הכי טוב? חזיית משולשים? חזיית האלטר [Halter]? תחתונים עם קשירה בצדדים או תחתונים בעלי גזרה גבוהה?

4. לא מאפשרים למדוד? תאמיני לי שלא יקרה כלום אם תצמידי את הפריט לגוף ותבדקי שיש מספיק מקום. המוכרים כבר לא מתרגשים, גם לא מקאפ E.

5. כן, מותר, רצוי, עדיף וכדאי להתמקח. במיוחד אם את רוכשת יותר במגד ים אחד אצל אותו המוכר. עדיף גם לעשות את זה בכיף ועם חיוך, המוכרים עייפים בדיוק כמונו ואולי אפילו יותר ויודעים להעריך רוח חיובית כשהיא מנשבת לכיוונם.

6. אפשר לבדוק עם המוכר לגבי אפשרויות ההחלפה – זה יכול להיות קצת בעייתי אבל, אם מתאמים מראש, לרב זה אפשרי.

אני התחדשתי בדבר הפרחוני והשמח הזה ואני בטוחה, שעוד במהלך החודש אשוב לשוק. כדי לבדוק שלא פספסתי כלום, כמובן.

צילום: מיראל דושנסקי


הפוסט מוגש כשירות לציבור הרוחצות, תיהנו בנות!


10 תגובות :

  1. אוי, הביקיני שבחרת מהמם!
    אני קונה בגדי ים בשוק הזה מאז התיכון ותמיד מרוצה. אף פעם לא יותר משישים שקלים וזה כיף.

    השבמחק
  2. Hello friend, do not quite understand, but I want to send a Greeting from Spain.

    השבמחק
  3. איזה שווה! אני בטוח אגיע לשם החודש להתחדש לי גם! ממש אהבתי את הצבעוניות, תתחדשי!

    השבמחק
  4. חייבת לציין שממש נהניתי לקרוא את הפוסט המשעשע הזה. כמי שמתהדרת בציץ גדול ואגן סבבה , באמת יש את הבעיה האיומה הזו של שילוב בין מידת חזה למידת תחתונים. מהתמונות הצלחתי לראות כמה בגדי ים ממש יפים. שוק בצלאל את אומרת ? בחלומות הפרועים שלי לא הייתי חושבת לחפש שם. רשמתי לעצמי :)
    בגד הים שבחרת מהמם!

    השבמחק
  5. כל פעם שאני בתל אביב, אני עוברת משם וחושבת מה יש שם. לא ידעתי שמדובר במותגים של ממש! בביקור הבא אני שם! תודה על המידע המועיל!

    השבמחק
  6. זה נראה מהמם מה שקנית! איזה פוסט הורס!

    השבמחק
  7. עכשיו רוצים לשמוע על תיקים, שמיכות ותכשיטים :)

    השבמחק
  8. sefi - גם אני קונה שם מהתיכון ובגלל שיצא לי לשמוע יותר ויותר אנשים שלא מכירים, החלטתי "לחשוף את הסוד" :)

    vicen - this is a post about where you can find bathing suits for less in Tel Aviv. Thank's for stopping by, kisses.

    Nination - תגיעי ותחחדשי גם את! תודה :)

    Haboleshet - ממליצה בחום גם לבעלות חזה גדול והפרשים במידות. מקסימום, קונים שני בגדי ים ומשתמשים בחזיה של האחד ובתחתון של השני. תמורת שישים שקלים לביקיני, זה עדיים יוצא משתלם. תהני!

    ליאת - חייבת לעבור שם ולראות את כל הטוב הזה!

    אנונימי #1 - איזה כיף, תודה!

    אנונימי #2 - אווו...גם זה יהיה בקרוב ;)

    השבמחק
  9. אני חושבת שרק פעם אחת בחיים קנית בגד ים במחיר (שחור, הכי פושטי) ומאז אני קונה רק בגדי ים בשוק/חנויות עודפים ומתאימה ביניהם.
    אני דווקא מחבבת את הקונספט שלפיו אי אפשר למדוד כשקונים בצורה הזאת כי בתכלס ללכת לקנות בגדי ים ולבלות את רוב הזמן מול המראה בביגוד מינימלי זה אחד הסיוטים הגדולים של הקיץ מבחינתי.
    מעדיפה לשלם את ה20 שקל ובמקרה הכי גרועה להעביר לחברה.

    בגד הים שקנית חמוד לחלוטין! תתחדשי :)

    השבמחק
  10. אכככ שוק בצלאל...כל כך אוהבת לפשפש שם...מחירים מצחיקים של אותם מוצרים שעד לפני מספר חודשים נמכרו בחנויות מעצבים במאות שקלים...

    השבמחק