1.8.12

אם אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, אני ראיתי את העבודה שלו. אה, ולאלוהים קוראים רון ארד.

יום שבו מתעוררים עם מה שנראה כמו השקה של דלקת אימתנית בעין ימין, הוא יום מצויין לכתיבת פוסט על משקפיים ואולי, גם ליהיא גרנר תבוא! לא מבטיחה.

בשבוע שעבר הוזמנתי להשקת ליין המשקפיים של המעצב רון ארד, הנקרא pq. כן, זה אותו אחד שעיצב את מוזיאון העיצוב בחולון, לא הוא לא חזר מהשבי. לראשונה, קראתי על זה שעתיד לצאת ליין משקפיים של ארד לפני מספר שנים וכבר אז מאוד הסתקרנתי. אני מאוד אוהבת את הסגנון העיצובי המתוחכם של ארד במיוחד בגלל המראה הלכאורה פשוט שהוא מצליח ליצור בעיצובים שלו.


רון ארד עושה משקפיים גם מקבבונים

אם ניקח כדוגמה את מוזיאון העיצוב בחולון, הרי שבמבט ראשון הוא נראה כמו עוד יציקת ברזל מעצבנת באמצע העיר, שלא לומר מחלידה קצת. כשנכנסים לעומקו של עניין ואולי אפילו למוזיאון עצמו, מגלים שמדובר בעיצוב מתוחכם במיוחד שמשתלב בצורה מדהימה עם הסביבה ולוקח בחשבון שיקולים של עלות, מזג אוויר, סביבה אורבאנית משתנה ועוד. מספיק לראות איך פסי המתכת החלודים לכאורה משתלבים נהדר עם השמיים הכחולים ונותנים תחושה של שהייה בין שמיים לארץ. כמובן, שזו הפרשנות האישית שלי והיו מספיק כאלו שקטלו את העיצוב הספציפי הזה. אחד הדברים שגרר הכי הרבה תגובות, היה בחירת הצבעים הכה לא שגרתית עבור מבנה שכזה. ההסבר של ארד לבחירת הצבעים החרדליים-חלודים, הוא אופי החומר. החומר עשוי להחליד ובחירה בצבעים כאלה, היא האופציה היחידה לתת למבנה אורך חיים סביר תוך מתן הקלה מסויימת למתחזקיו. מכירים עוד מישהו שבנה או עיצב משהו במדינה הזאת ובאמת חשב מה יעלה בגורלו כעבור עשור ויותר? נקודה למחשבה.

ליין המשקפיים ממשיך את הקו הזה בדיוק - החשיבה על הכל. אם נתייחס למשקפי ה - A Frame נראה את    החשיבה שמאחורי החשיבה העיצובית. מבולבלים? גם אנחנו [לפחות קצת בהתחלה]. מבחינתי, זו ממש הנדסת אנוש, כי הצורה של ה- A Frame מאפשרת הזזה והרחבה של מסגרת המשקפיים לשלושה מצבי גודל שונים. מי צריך את זה? אנחנו, כי כל אחד מאיתנו הוא אינדיווידואל, גם במבנה הפנים שלו.


ה - A Frame | מחיר 3,000 שקל

ה - A Frame על האף שלי | קצת גדולות עלי אבל, כובשות.

CORBS מפוסלים מתוך גוש פלסטיק אחד || מחיר 4,000 שקל



החשיבה לא מסתיימת כאן, היא ממשיכה לאריזה המעניינת והפונקציונאלית של המשקפיים שכוללת נרתיק פלסטיק קשיח שקוף בצדדיו ובמרכז, זימי סיליקון ייחודיים שאוחזים את המשקפיים ולא מאפשרים להם תזוזה בכלל. כמובן, שלכל זה יש גם מחיר. אי אפשר להחשוב על הכל אבל, לשלם רק על חצי. זו גם הסיבה שמחירי המסגרות ומשקפי השמש מתחילים ב - 2,500 שקל ויכולים להגיע עד ל - 4,000 שקל.


מחיר 3,500 שקל



נרתיק למשקפי pq | הזימים שמחזיקים את המשקפיים ללא תזוזה

האריזה של משקפי pq | איור פנימי צויר על ידי רון ארד

נכון, זה לא לכל כיס ולמען האמת, גם לא לכל אחד. מי שלא יכול לראות ולהעריך את הגאונות שמאחורי העיצוב והפונקצונאליות, את ההקפדה על הפרטים הקטנים ביותר, עדיף שלא יבזבז את כספו על פריט אספנים שכזה גם אם הפרוטה מצויה בכיסו. מי שבכל זאת מעוניין, אפשר להשיג את המשקפיים באופטיקות נבחרות ברחבי הארץ.



באופן אישי, הייתי מאוד שמחה לצרף פריט כזה לאוסף משקפי השמש והראיה שלי שרק הולך וגדל ומכיל טווח מחירים מאוד רחב. במיוחד היום, כשאני לא יכולה להרכיב עדשות ונאלצת להסתפק במשקפי הראייה שלי עם מסגרת הפלסטיק השחורה העבה. עם זאת, אני חושבת שאני ארכוש ספה במחיר הזה, כי זה מה שמעמד הביניים זקוק לו בשלב זה.


ואתם, מוכנים לשלם יותר על הפרטים הקטנים? 


2 comments :

  1. המשקפים נראות עליך מעולה.
    עוד לא יצא לי להוציא סכום כזה על פריט אופנה אך אני מבינה לחלוטין אנשים שמוציאים סכום נכבד על פריט ייחודי ומעוצב.

    השבמחק
  2. תודה רבה :)
    אני כמוך, יכולה להבין.

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...