25.8.12

יש פה מישהו מבת ים?

בשנות ה - 90 לא היה מערכון אחד של נאור ציון ודומיו שלא כלל את שורת המחץ "יש פה מישהו מבת ים?". בתור ילדה לא הבנתי מה כל כך מצחיק בזה ואז אחותי סיפרה לי שבבת ים יש ערסים וזה אמור להיות מצחיק. 

גדלתי בבת ים מיום עלייתנו לארץ כלומר, מגיל שמונה וחצי. הוריי שבילו את חייהם בערים גדולות ומרכזיות ידעו שבישראל יש חשיבות רבה להיות בקרבת תל אביב [הם ביקרו פה בסוף שנות ה - 80, טרם העלייה] ובת ים נראתה כמו אופציה מצויינת משום שהיא גובלת עם יפו-תל אביב, יש ים, דודים שלי כבר היו כאן ואפילו כמה חברים של ההורים, שעלו עוד בשנות השבעים. בתור ילדה בת שמונה וחצי, לא היה אכפת לי בכלל כל עוד יש ים וחודשיים שלמים להנות ממנו לפני שמתחילה שנת הלימודים בבית הספר החדש שלי.

ב - 1992 נפתח "קניון בת ים" שמהר מאוד הפך להיות אחד ממקומות הבילוי המרכזיים של העיר. בתור ילדה בבית הספר היסודי, הייתי "יוצאת" לבלות עם חבריי בימי שישי בשעה 16:00 לקניון. היינו נפגשים ומבלים בקומה העליונה - קומת המזון - שגם היו בה כל מיני הפעלות ו...אהההם די.ג'י. איי שיט יו נוט!



הקניון תמיד היה שוקק חיים אבל, גם לו היו כמה חסרונות כמו למשל היותו הקניון האחרון עלי אדמות בו למדו המבקרים שאסור לעשן. כאילו ממש אסור, גם לא קצת. נכון להיום, הקניון מהווה נקודה מרכזית בעיר וככזו, היא דורשת שיפוץ ויפה שעה אחת קודם. באחד הביקורים, ראיתי שמתחיל שיפוץ בקומה התחתונה ושם, ראיתי שלט שמציין שפה עתידה להפתח חנות H&M העשירית בארץ. 

הייתי כל כך שמחה על הבחירה לפתוח את החנות העשירית של H&M בארץ בקניון בת ים - הוא בודאי יעבור את מתיחת הפנים שלה הוא זקוק והחנות בודאי תזכה למבקרים רבים שעד היום זכו למותגים ישראליים בעיקר להנות מהם ותמיד טוב לגוון. 




אני חייבת לציין שהייתי בטוחה שעד היום, הסטיגמה שיש על בת ים  תעבור מן העולם. בסך הכל זו עיר מרכזית וגדולה יחסית, עם חוף ים נהדר ובעיות כמו שיש בכל עיר אחרת, בכל מדינת ישראל בכלל. ערסים ופרחות יש בכל מקום ולא זכור לי שראיתי בבת ים הצטרבות יוצאת דופן של הסוג הזה. 
יתרה מזו, העלייה הרוסית הגדולה שהגיעה לעיר בשנות התשעים, הביאה איתה את הדבר החיובי ביותר והוא הדגש שלה על השכלה. אמנם ראש העיר זוקף את ההצלחה של בת ים בתחום החינוך לעצמו [במסגרת הרצאה בקורס "מדיניות ומדינאות מעשית" בהנחייתו של ד"ר טל שדה - אונ' ת"א. תאריך: 18/4/12] ואני בטוחה שבלי ראש עיר פעיל ופעלתן [בכל זאת, רקד עם כוכבים וזה] שום דבר לא היה קורה אבל, אני נוטה לזקוף זאת ועוד דווקא לשינוי הדמוגרפי שהעיר עברה בעשרים השנים האחרונות. 



גם בקהם קפץ לבקר

בכלל, העיר זכתה למתיחת פנים גם בזכות הרכבת שסוף סוף מחברת אותה עם תל אביב והלאה, מידי יום חמישי מתקיים בעיר יריד אוכל שזכה לשם המשעשע "בת יאמי" ועוד המון פעילויות שונות. נכון, היה מאוד נחמד אם ראש העיר היה חושב שלאפשר תנועה של מוניות שירות מן העיר החוצה ובחזרה בימי שבת היה מעיר אותה עוד קצת מהתרדמת שלה ואם היה נעשה משהו עם העובדה שתחת כל שמשייה רעננה של "בירה בלטיקה" אפשר למצוא קבוצה לא מבוטלת של שיכורים עלובים שגם הם משתייכים לאותה הקבוצה ששמה דגש על השכלה, רק מן הקצה השני של הסקלה -  אז בכלל היה נהדר.

אני חושבת שהפעם הראשונה שהבנתי שהסטיגמה שיש על בת ים בעייתית מאוד, הייתה ביום אוריינטציה בצה"ל, כשאחת הבנות מהכיתה שאלה אם העובדה שהיא גרה בבת ים יכולה להוריד לה את הקב"א. הייתי בהלם שמקום המגורים שלי יכול להשפיע על העתיד שלי ברמה כזו. כמובן, שהתשובה הייתה שלא ואני וכל האחרים שלמדו איתי בכיתה, הם ההוכחה לכך שלא. לא זכור לי שנתקלתי בבעיות מיוחדות כשנשאלתי איפה אני גרה בתקופת נעוריי או בתקופת הצבא אבל, תמיד היה איזה חכמולוג ששאל אותי אם אני מכירה את "יניב אדרי" כי "מה לא ישבת איתו בעיגול?". התשובה היא לא והמממ...לא. מספיק לראות ולהכיר אותי, כדי לדעת שאני לא משתייכת לאותה הקבוצה שמעכירה את פניה של העיר כולה. 

אבל בואו נחזור למה שחשוב באמת, החנות של H&M בעיר, שווה ביקור?
אם לא הייתי מגיעה לחנות בעצמי הייתי אומרת שאין טעם ואפשר להסתפק בזו שיש בעירכם או בזו שיש בעזריאלי. אחרי שביקרתי בה וחוויתי את הגודל ואת ההיצע הע-נ-ק-י אני חייבת להגיד, ששווה ועוד איך. כמו שאמרתי, יש רכבת והקניון נמצא מרחק הליכה ממנה!




ביקרתי בחנות של H&M בעזריאלי כמובן וגם בזו בקניון הגדול בפתח תקווה ואני חייבת להגיד, שהחנות בבת ים פשוט מדהימה. היא ממוקמת בקומת הכניסה של הקניון שבעבר היה אפשר למצוא שם סופר [שבינתיים עבר לקומת המרתף], שהיה רועש ומגעיל. החנות מאוד גדולה וכוללת הלבשת נשים וגברים, תינוקות, ילדים ואפילו נערים ונערות. יש המון אקססוריז והלבשה תחתונה והכל מסודר בצורה נעימה ומזמינה. בהחלט שווה קפיצה.

מה תעשו אחר כך? תלכו לים. זה מה שבת ימים עושים :)

8 תגובות :

  1. החנות ניראת ממש יפה. כל הכבוד להם שהם משיכים ללכת על חנויות ענקיות עם מבחר עצום. זה כיף.
    ראיתי את הקלאצ'ים החמודים שבתמונה האחרונה ולא קניתי. דווקא בא לי על זה עם הניטים, למרות שנמאס לי לגמרי מניטים...

    השבמחק
  2. בכל מקום שאליו הגיעה העלייה הרוסית היה פיתוח מטורף של תרבות, אמנות והשכלה (ע"ע אשקלון). אני, בתור "צברית", די גזענית בחושבי שהרוסים פשוט יותר טובים מאיתנו. אני אתנחם בשורשים רוסיים אי שם בעברי המשפחתי (שלצערי לא כוללים את הגן שמאפשר ללכת על עקבים ממש גבוהים ;).

    H&M דווקא לא מרגשים אותי (ואפילו להפך)..

    השבמחק
  3. sefi - חשבתי בדיוק כמוך על הקלאטץ' הזה - בא לי כי הוא מהמם אבל, לא בא לי על ניטים יותר :)

    MoranSha - לא נראה לי שיש יותר טובים ופחות טובים, פשוט יש הרגלים שונים והדרישות בהתאם. אם זה מביא לשינוי לטובה, אז זה מעולה. אגב, הקטע עם העקבים זה דווקא הגן של הכוח רצון. פעם אמרתי לחברה רוסייה שאני מתה מכאבים ברגליים [הייתי על עקבים] ושאולי נלך כבר הביתה. התשובה הייתה כזו: "תחשבי שלא כואב לך ואז פשוט תשכחי מזה". בחיי...זה אפילו עבד לשעה או משהו כזה.

    אני עדיין מתרגשת מכל דבר שהוא חדש וגדול ויפה :)

    השבמחק
  4. סטנד אפ קומדי של שנות ה-90... אוי, האימה.
    סטיגמות הן סטיגמות, גם אם הן מאוד לא מוצדקות. אני גרה בעיר שנחשבת איכותית עם מערכת חינוך חזקה, בפועל ריכוז הפרחות והערסים כאן מרקיע שחקים. אני בת 24, ויש בשכבה שלי לפחות 3 אנשים שכבר הספיקו להיכנס לכלא, ואני בטוחה שיהיו עוד כמה [בהנחה שאף אחד לא ידקור אותם קודם].

    אהבתי מאוד את הפוסט, אהבתי ששילבת את הטקסט בין התמונות. כנראה שאני לא אסע במיוחד עד לבת ים בשביל H&M, אבל אם אני אהיה באזור אני אזכור את ההמלצה :)

    השבמחק
  5. החנות נראית מהמם אני אקפוץ השבוע חיכיתי שיפתחו סוף סוף חנות נגישה במרכז ולא רק בעזריאלי ומחלקת נוער זה משהו שאני ממש מחכה לראות מהסיבה שתמיד כשאני משוטטת באתר אני רואה דברים הורסים (כן כן גם לי יש חולשה לדיסני וכדומה חח) וכשאני מגיעה לחנות פשוט אין מידות הכל במידות אפרוחים למרות שאני יודעת שזה קיים לנוער ולכן יהיה ממש מעניין, תודה על הסיקור.
    ולגבי הנושא של הניטים הם הולכים חזק העונה כל חנות שהייתי היום היה ניטים!
    דווקא ב-H&M הרבה פחות והתמקד יותר באקססוריז.

    השבמחק
  6. אחחח.. אני מתה על בת ים. יש לי לוקאל פטריוטיות אל העיר הזאת כאילו גדלתי בה, למרות שהתוודענו אחת אל השנייה רק בתקופת שירותי הצבאי ביפו הסמוכה.

    השבמחק
  7. אותי מדהים שבראשל"צ עדיין לא פתחו H&M..

    השבמחק
  8. אלטר אגו - אני מניחה שככה זה בכל מקום, תמיד יש את מי שמצליח יותר ומי שפחות. זה שילוב של חינוך מהבית וחינוך במסגרת מ.החינוך.
    כיף שאהבת את הפוסט, תודה רבה :)

    ספיר - אני מקווה שישארו מידות, היו שם ים אנשים!

    מרג'ורי - בת ים מברכת אותך ואוהבת אותך בחזרה :)

    איפי - נכון! עיר ענקית ובהחלט צריך להיות בה לפחות סניף אחד. בטח בהמשך.

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...