9.8.12

שלום לך אוגוסט יקר

"שלום לך אוגוסט יקר, הנה אנחנו נפגשים שוב. אני רק הולכת ומזדקנת ואילו אתה, נשאר אתה - חם, לח ומגעיל."


כך הייתי מתחילה את מכתבי לחודש אוגוסט, אם רק הייתי כותבת לו אחד כזה. כמכורה לאופנה, אני מוצאת את עצמי מדברת על מזג האוויר במספר הזדמנויות בשנה. במקרה של ישראל, שבה יש רק שתי עונות [טוב, אז היה לנו קצת אביב...שבועיים שלמים!], אני מוצאת את עצמי מדברת על מזג האוויר פעמיים בשנה – פעם אחת בפברואר, כשכבר ממש נגמר לי מהחורף ואני חייבת לקטר על כך שנגמרו לי כל הבגדים וממש אין לי מה ללבוש שלא לומר, מה לנעול וכמובן, לקטר עוד קצת על מצב העור שלי, שגם עליו עוברת תקופה קשה של שינויים תקופים במצב הרוח.

הפעם השניה, היא עכשיו ◄ אוגוסט הארור.

אפשר להגיד שחודש אוגוסט גורר אחריו את מה שגורר אחריו חודש בפברואר כשזה מגיע לגזרת ההלבשה וההנעלה. נגמר לי מה ללבוש ובכלל, החום והלחות מאפשרים לי ללבוש שמלות ים מכותנה דקיקה או כל דבר אחר שהוא מכותנה או משי, או תערובת של שניהם. באשר להנעלה, אני מסרבת להיכנע לנעילת כפכפי אצבע – החודש נכנעתי. אמנם, לא נעלתי אותם לעבודה, כי המעמד מחייב אבל, בכל זאת מצאתי את עצמי נועלת אותם בשיטוטים אקראיים בעיר או קפה ספונטני עם חברה. טוב לא ספונטני, כזה שנקבע יומיים מראש ונרשם ביומן הבלאקברי, כי בחום צריך לתכנן בקפידה כל יציאה אל מחוץ למיזוג.

החום והלחות פשוט לא מאפשרים לי לחשוב על נעלי בובה סגורות ואני מוצאת את עצמי עם כפכפי איפאנימה בורוד בזוקה בכל רגע שבו אני לא נמצאת במזגן. באיזשהו מקום, זה אפילו די נחמד לחשוף אצבעות רגליים אחרי פדיקור בכתום עז או תכלת קריר. אני אנצל את ההזדמנות ואציין, שפדיקור זו לא מילה גסה!

היציאה מחוץ למזגן לא רק מסכנת בהתבוננות בכפות רגליים שלא ראו משייף מאז הבת מצווה, אלא גם טעויות טראגיות שנפוצות מאוד ברחובות תל אביב המפוייחים – המחשבה, שכל מה שמתנפנף ברוח הוא בהכרח קייצי ובעיקר אוורירי. צר לי לבשר זאת, אבל פוליאסטר לא יכול להיות אוורירי ונעים והריח גוף שהוא תופס ומפיץ בכל משב רוח קטנטן, בהחלט לא הופך את השהייה שלי ברחוב לנעימה יותר.

כל זה מוציא לי את החשק לצאת מחוץ למזגן ואם אני כבר מתמזגנת לי, אני לא יכולה שלא למצוא את עצמי כבר עכשיו מפנטזת על מזג אוויר קריר יותר, של סוף אוקטובר – תחילת נובמבר. אני כל כך מפנטזת על הימים האלה שבמהלך היום עוד מספיק חמים כדי להסתפק בג'קט קליל וכבר בערב, חייבים להוסיף צעיף לאקסטא חימום או אפילו לזרוק קרדיגן דקיק אבל חמים, מתחת לג'קט. אני רוצה כבר להתעטף בצעיפי המשי שלי ובצעיפים בכלל, ולעבור יום שלם עם צלליות יפות מבלי שהן תאספנה בקפל העין, למרות הפריימר שרכשתי ממיטב כספי ומרחתי מתחתן. אני יושבת לי במזגן וחולמת בהקיץ, איך אני לובשת שכבות ומשלבת טקסטורות שונות של בד – כי הדפסים זה לגמרי חורף שעבר והראש שלי, לגמרי בחורף הבא.

אני מדמיינת את עצמי נועלת את הנעליים החדשות שלי מ"לאקוסט", בעלות סוליית הרוקי הנוחה ביותר בייקום כולו וגבוהה מספיק בשביל לתת את האשליה שגם אני, גבוהה מספיק. אני רוצה לנעול את הנעליים האלה עוד מלפני חודשיים, כשזכיתי להשתתף ב"סאמפל סייל" של נעלי "לאקוסט" ולא רק זה, גם "זכיתי" להיות במידה 37 בנעליים, שהיא כמובן מידת הסאמפלים. אומנם היה חם בערך כמו שחם עכשיו ועדיין, לא יכולתי להישאר אדישה לסוליית הרוקי המדהימה הזו, שהולכת לככב בחורף הקרוב. הלוואי והוא היה כל כך קרוב, החודשיים הבאים נראים באורך הגלות ומזל, שבגלות הזאת יש מיזוג אוויר.

ועדיין, עם כל הפנטזיות האלה, אני בטוחה שניפגש כאן בסוף הקיץ, כשהערבים כבר יהפכו קרירים ואני אשקע לתוך מלנכוליה אפרורית על סוף הקיץ, שאני כל כך אוהבת. לא הרבה זמן אחרי זה, אני כבר אתחיל לפנטז את עצמי שוב מפליגה את תוך הכפכפים ;)


פק"ל אוגוסט: בד של שמלה מתנה מח"ל | כובע משנקין פינת אלנבי | כפכפים מתנת איפנימה | לקים מתנת essie

◄ גלוי נאות:
◄ הכפכפים והלקים נשלחו אלי מטעם החברות
◄ זה לא אומר שפחות חם לי עכשיו.

סופשבוע נהדר לכם!




5 תגובות :

  1. אני גם רציתי את הורודים אבל משום מה בחרתי אחרים. אני אולי קצת מצטערת עכשיו כשאני רואה אותם אצלך פה, כה רודים.
    הסתיו יבוא, אל תדאגי.
    נשיקות

    השבמחק
  2. מדדתי כל מיני ובסוף נכנעתי לורוד :)

    השבמחק
  3. מבחינתי כפכפי אצבע הם הדבר הכי לא נוח ביקום כולו, ככה שאין סכנה לתפוס אותי איתם.
    לא שזה משנה, חם ככה או ככה :/

    השבמחק
  4. דווקא אלו של איפנימה נוחים יותר מאלו של הוויאנס בגלל שהם אורטופדיים יותר ולא סתם שטוחים. תנסי, אולי נמצא אותך בכפכפי אצבע בסופו של דבר ;)

    השבמחק
  5. לכפי כפכפים..אין כמו כפכפחם שטוחים ופשוטים! מהסיבה הזאת לא רואה סיבה לקנות הוויאנס כאשר אותו הדבר אפשר לקנות בשוק בצלאל, רק בלי דגל ברזיל וברבע מחיר...
    לגבי אוגוסט...רשמית החודש המגעיל ביותר בשנה!

    השבמחק