8.11.12

אצל נעמה

קצת לפני שמתחילים עם שבועות האופנה של תל אביב, יצא לי לבקר בסטודיו של נעמה בצלאל בגבעתיים. הרבה פעמים, כשאני מבקרת במקום מלאכתם של המעצבים, רואה את התהליך או לפחות יכולה לדמיין אותו בין גלילי הבדים, הגזרות ומכונות התפירה, אני מגלה איזושהי הערכה מחודשת כלפי אותו המעצב.  אחרי ביקור כזה, מבינים יותר טוב את העבודה שמושקעת בפריטים שאנחנו רואים תלויים על קולבים בחנויות ופתאום, ללא כל קשר לטעם אישי והאם פריט זה או אחר מוצא חן בעיננו או לא, אפשר להעריך אותו כמו שלא הערכנו קודם. כך קרה לי לאחר הביקור שלי במפעל של מיכל נגרין בבת ים, כאשר ראיתי את כמות העבודה שמושקעת בכל פריט ופריט.
כך גם קרה אחרי הביקור אצל נעמה בצלאל.



נעמה עצמה, מאוד התרגשה בהצגת קולקציית חורף 2013 וכאשר הציגה את ההשראות שלה לקולקצייה זו - חורף לונדוני קריר וגשום, הסרט "שוקולד", "סבתא שיק" - היא גם נגעה בנקודה רגישה עבור כלל המעצבים בישראל והיא כמובן, הקושי לשרוד תוך שמירה על כתב היד שלך ומבלי להתפשר על איכות. נקודה זו עולה הרבה לאחרונה אצל כמעט כל מעצב או מעצבת שיוצא לי לשוחח איתם לאחרונה. השינוי אצל הלקוח נוצר, בעיני לפחות, כאשר הוא לומד ויודע להעריך את המוצר המוגמר, כי רק אז הוא ירצה לשלם עבור אותה איכות. המעצב מן הצד השני, צריך לספק את האיכות ולא לעגל פינות. אצל נעמה בהחלט אפשר להעריך לא רק את האיכות אלא, גם את טווח המחירים שלה - החל מ- 299 שקלים לחצאית ועד 1190 שקלים למעיל.

לפני הקולקצייה, התרשמתי מהמקום.
כל פינה ופינה בסטודיו של נעמה מספרת עליה, על ההשראות שלה, על טעמה האישי הייחודי שבא לידי ביטוי בכל אחד מהפריטים שהיא מעצבת.



גם בקולקצייה זו, הסגנון הוא "סגנון נעמה בצלאל" מובהק, עם נגיעות וינטאג', רוך ונשיות. בקולקצייה אפשר למצוא הרבה שמלות וחצאיות ואף מכנסיים אך הפריטים שהכי מאפיינים קולקצייה זו, הם לא אחרים מאשר מעילי הצמר, ג'קטים אה-לה שאנל ועליוניות סרוגות עם טאץ' גירלי.






שילובי הפרינטים של נעמה מאוד מצאו חן בעיני ושני האאוטפיטים האלה הם מהאהובים עלי - אי אפשר לטעות עם חצאית מנוקדת וחולצה משובצת או חולצה חלקה עם צווארון פיטר-פן. השל שנזרק בנונשלנטיות גרם לי לרצות להתכרבל מול האח הדמיוני שלי ולקוות שהטמפרטורה בחוץ תצנח בעשרים מעלות כדי שאוכל לעטות על עצמי את מעיל הצמר האפור עם הביטנה המשגעת.









גם המכנסיים הפכו לסופר "גירלי" עם טאץ' הפפיון באזור אבזם החגורה ועליהם דווקא הייתי מוותרת די בקלות אבל, את הג'קט אה-לה שאנל עם גימור בדוגמת פפיטה הייתי לוקחת איתי הביתה ומהר. פריט כזה הוא פריט ניצחי - הוא תמיד יהיה "באופנה" הוא יתאים לכל אאוטפיט, עם מכנסיים או מעל שמלה ותמיד יראה אלגנטי ושיק.



את עניין הניצחיות אפשר להגיד כמעט על כל אחד מהפריטים שהוצגו בקוקציית החורף 2013 - כל הפריטים בעלי גזרה קלאסית, עשויים בקפידה ויכולים לשמש לשנים רבות וסגנונות שונים. אגב, כאן גם מסתתרת בעיה קטנה והיא שישנה נטייה לחשוב שפריטים של נעמה משתלבים היטב רק עם פריטים של...נעמה. הסכריניות המתפרצת מתוך הפפיונים והמלמלות עלולה לגרום לרתיעה לחלק מהלקוחות הפוטנציאליים כאשר בעצם, אין בכלל ממה לחשוש. סכריניות יכולה להיות מאוד חיובית, כשהיא באה במידה הנכונה. את המלמלה לא חייבים לשלב עם הפיפיונים, אפשר לשלב אותה עם מכנסיים דמוי עור או סתם ג'ינס ולשנות לגמר את אופי ההופעה.

עניין המידות הוא גם עניין שמעסיק רבות מאיתנו כאשר יש לא מעט מעצבים שלא מקפידים בכלל על טווח מידות נגיש לכולן. רב הפריטים של נעמה מגיעים עד מידה 44 כאשר ישנם פריטים ספציפיים שמגיעים גם עד מידה 46. לפני מספר שנים, יצא לי לחוות קושי עם כמה פריטים דווקא באזור החזה, ושמעתי את אותן התלונות מנשים אחרות. נדמה היה, כי המידה מתאימה כמו שצריך אבל איזור החזה מאוד צפוף. אני לא יודעת אם הבעיה הזו ממשיכה עד היום אבל, אני אשמח לעדכן אחרי שאבקר בחנות של נעמה ממש בקרוב.

בינתיים, אני משאירה אתכם עם פינוקיו וחברים.




תודה לנעמה על האירוח, היה נעים במיוחד.
יום חמישי שמח ☺


6 תגובות :

  1. זו קולקציה נהדרת!
    החצאית המנוקדת כעת על הכוונת! :)

    השבמחק
  2. באמת יופי של קולקציה, אני מודה שעדיין לי פריט אחד של נעמה בצלאל בארון, ומקווה שכשאגדל יהיו לי כמה.

    השבמחק
  3. הסוודרים חמודים מאד. אני רק לא מבינה למה היא לא דאגה שהדוגמניות ילבשו חזיות לתצוגה. כל הפטמות האלה ממש לא מתאימות לסגנון הבובתי שלה. זה שובר את כל האפקט..

    השבמחק
  4. אני מתה על נעמה בצלאל ואני קונה כל עונה פריט חדש שלה.

    השבמחק
  5. יאנה - היא על הכוונת גם אצלי :)

    שרונה #1 - לא הבנתי מה הכוונה שכשתגדלי יהיו לך כמה פריטים של נעמה.

    שרונה #2 - זאת שהיו לה ציצים, הייתה לה גם חזייה. לי זה לא הפריע, כי כנראה שזה בולט יותר בתמונה ממה שזה בלט בתצוגה עצמה.

    מיכל - היא באמת מצויינת.

    השבמחק
  6. קולקציה יפה מאד... רכשתי כמה וכמה פריטים כולל החצאית עם הנקודות...

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...