14.11.12

Upcoming Designer - TLVFW

ביום שני במסגרת שבוע האופנה של תל אביב התקיימה תצוגת Upcoming Designer בחסות רשת רנואר. בשנה שעברה לא הייתי בתצוגה אבל, השנה דווקא כן ואפילו הייתי מאוד סקרנית לראות. בשנה שעברה זכה בתחרות ישראל אוחיון בוגר שנקר מחזור 2011 שגם עיצב קולקציית קפסולה עבור רנואר, שמשום מה דגמיה כלל לא נחקקו בזכרוני. תצוגה זו היא בעצם תחרות בה עשרה מעצבים מתחילים מציגים קולקציות של מספר דגמים בודדים והזוכה, שנבחר על ידי חבר שופטים שכלל לא פחות מ- 19 שופטים ובינהם, גם זוהר פורמן האהוב - זוכה לעצב קולקציית קפסולה עבור רשת רנואר.

השנה בין המשתתפים היה אפשר למצוא שמות כמו מריה ברמן, שכל קשר בינה לבין השם "Upcoming Designer" מקרי בהחלט. בכל זאת, מדובר במעצבת ששמה מוכר ועיצוביה נמכרים כבר כמה שנים טובות. בנוסף, היו עוד כמה שמות מעניינים כמו מוסלין ברדרס, יעל זיסר, מרק גולדנברג, גם הוא בוגר שנקר מחזור 2011, שזכה בלא מעט פרסים בארץ ובעולם על קולקציית הגמר שלו, שאותה הוא גם הציג בתחרות והוא היה גם הזוכה בתחרות זו.

בתצוגה עצמה נאלצתי להידחק לשורה הרביעית והאחרונה ולא הצלחתי כלל לצלם תמונות של הדגמים נעים על המסלול ולכן, בחרתי להשתמש בתמונות שהגיעו בתיק העיתונות. עוד בתיק העיתונות היה אפשר למצוא כמה שאלות שהמעצבים נשאלו לגבי עצמם, אייקון האופנה שלהם, הבלוג האהוב עליהם. מיותר לציין שמעצבים שענו שהם "לא גולשים בבלוגים", קוראים רק ספרים ומגזינים או, שאין להם זמן לקרוא בלוגים כי הם מאוד עסוקים - זכו אצלי לציון לשבח בכל הנוגע לחוסר מודעות לסביבה.

עשרה מעצבים, עשר תמונות לפי סדר העליה למסלול ומשפט אחד או הרבה יותר ממה שרשמתי לעצמי במהלך התצוגה.


מריה ברמן | צילום: אלירן אביטל

מריה ברמן - לא חדש. לא מחדש. לא upcoming.




אדוה ברונר - סריגים. גולת הכותרת הייתה לא אחרת מאשר שרשרת סרוגה שנראתה מקדימה כמו חבל ומאחור, לאחר שהדוגמנית הסתובבה, היה ניתן לראות שבעצם מדובר במחווה [אם אפשר לקרוא לזה כך] ללא אחר מאשר חבל תלייה, עם לולאה והכל. כשאני אומרת חבל תלייה, אני מתכוונת לאחד כזה שאנשים נוהגים לתלות את עצמם בעזרתו ושוב, חבל שאין תמונה. לראות את זה היה לא פחות מעגמת נפש. אחרי שרואים דבר כזה, למי אכפת משאר העיצובים בכלל.

נדב רוזנברג | צילום: אלירן אביטל

נדב רוזנברג - קצת דודתי. סטיילינג לא טוב.

 
סבינה מוסייב | צילום: אלירן אביטל

סבינה מוסייב - אם הייתי צריכה לבחור דגם, הייתי בוחרת בזה כי כל השאר די חסר השראה. אולי זה קשור לעובדה שלסבינה אין זמן לקרוא בלוגים אז אני מניחה שאין גם זמן להעשיר את מקורות ההשראה אם הם קיימים בכלל.


מוסלין ברדרס | צילום: אלירן אביטל
Muslin Brothers - מגניבים! יש מספר דגמים שמרגישים מעט לא גמורים אבל, הכיוון לגמרי ברור ומעולה.

יעל זיסר | צילום: אלירן אביטל

יעל זיסר - בשבוע שעבר ביקרתי בסטודיו של יעל שנמצא במרתף הוילה שלה אי שם בפ"ת. הספקתי להתרשם ממנה ומהעיצובים שלה במשך כחצי שעה, כי הייתי צריכה להספיק לחזור לתל אביב. בעיני מדובר בקולקצייה קצת משעממת, כי בתור מישהי שעשתה התמחות אצל ויוי בלאיש, מטיילת בעולם ולא מפסיקה לאסוף מפות עתיקות [ולהכין מהן שמלות], ללקט שמלות ויטג' וכו' לא נראה שיש מחסור במקורות השראה ועדיין, הם לא לגמרי באים לידי ביטוי בדגמים. זה לא מספיק לקנות בד יפה [ורצוי גם לדעת את שמו] בשביל שהשמלה שתהיה עשויה ממנו, תהיה יפה גם כן.

למסלול נשלחה דוגמנית עם מכנסיים לבנים ותחתונים שחורים ובאחת השמלות היה חוט ארוך שהשתרך מאחור לאחר שהשתחרר מהמכפלת. חבל לא לשים לב גם לדברים הקטנים.
   
מרק גולדנברג | צילום: אלירן אביטל

מרק גולדנברג - הדגמים הכי מעניינים, מלאי השראה ומעוררי השראה, שימוש מתוחכם בחומרים.  


דנה הראל | צילום: אלירן אביטל

דנה הראל - היה תיקו בין דנה הראל לבין מרק גולדנברג, כאשר האחרון וכרז כמנצח לאחר הדיינת נוספת של השופטים. הדגמים של דנה היו מאוד יפים אבל, זהו. לא משהו שלא ראינו קודם.

נילי בן סימון | צילום: אלירן אביטל

 נילי בן סימון - זה הדגם הכי לביש מכל מה שהוצג. לא, זה בעצם הדגם הלביש היחיד שהוצג.


פירסט קיס | צילום: אלירן אביטל
First Kiss - אם ככה נראת הנשיקה הראשונה...תנחומיי. אני יצאתי מדוכאת.


אני מאוד שמחה על החלטת השופטים להעניק את הפרס למרק גולדנברג ואני מאוד מצפה לראות את הקולקצייה שהוא יכין בשיתוף עם רשת רנואר.
בנוסף, אני חייבת לציין לטובה את לאונג' התקשורת של רנואר, שהיה מלא בשקעים, אינטרנט, מקומות ישיבה [שתמיד היו תפוסים], נשנושים וקפה. היה מאוד נעים ונחוץ.

על אתמול, היום האחרון של שבוע האופנה, נדבר מחר.

 



7 תגובות :

  1. אני מאוד אוהבת את מריה ברמן ודווקא הדגם שלה היה הכי לביש והכי מתאים לחיים האמיתיים. גם מרק גולדנברג הציג פריטים יפים.
    אבל זהו...

    השבמחק
  2. ברור שהדגמים של מריה ברמן יהיו הכי לבישים; היא מעצבת שעובדת, מוכרת וקיימת כבר יותר משלוש שנים. זו גם בדיוק הסיבה שלא ברור לי איך היא קשורה לתחרות של מעצבים מתחילים. היא כבר התחילה מזמן.

    השבמחק
  3. ממש אהבתי את השמלה הכחולה של מרק גולדנברג...

    השבמחק
  4. מזדהה איתך (חלקית לפחות) השמלה של מוסייב נהדרת והמוסלין בראדרז ממש מגניבים (גם בגלל השם, וגם בכלל).

    רק לי דפנה דה גרוט מזכירה (לפחות באיפור הזה) את הדראג קווין המבוגר מפריסיליה מלכת המדבר?

    http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTYxMTk5NDUwOF5BMl5BanBnXkFtZTcwMTkzODYyNA@@._V1._SX640_SY974_.jpg

    השבמחק
  5. יאנה - הוא בהחלט מאוד מוכשר וממש מסקרן אותי לראות מה עוד הוא יעשה.

    מרג'ורי - את לא מבינה מה עשית עכשיו. את ענית לי על השאלה ששאלתי את עצמי באותו היום - את מי היא מזכירה לי פור פאק סייק?! [אני אומרת את זה לפעמים]
    אז לגמרי, לגמרי מזכירה את הדראג המבוגר מפרסיליה מלכת המדבר. לגמרי.

    השבמחק
  6. אופן השיפוט והכתיבה שלך מעורר רחמים. הכי קל לשבת מאחורי מקלדת ולשפוך רעל. העיקר שנהנית מהנשנושים של הלאונג'. בושי לך.

    השבמחק
  7. מעניין מי מבין שנינו יושב מאחורי המקלדת ושופך רעל?
    חוסר הסכמה עם דעה יכול להיות לגטימי בהחלט, אך הוא היה מתפרש כבוגר ואני מבינה מהתגובה שזה לא הסגנון שלך.

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...