23.1.13

לאהוב את חיפה

ביום הבחירות, קמתי בבוקר והלכתי לממש את זכותי האזרחית. מיד אחר כך, נסעתי לחיפה ליום כיף עם בן דודה שלי שגר בעיר. בתור מי שחיה במרכז, יש מעט מאוד ערים שאני מרגישה בנוח בהן ואוהבת אותן וחיפה תמיד הייתה אחת מהן, אפילו שלא הכרתי אותה כל כך טוב. אני מניחה שזה משהו בחיבור שבין החדש לישן שיש בעיר, ההיסטוריה, הים והעובדה שזו עיר גדולה שאפשר ללכת בה לאיבוד קצת, שעושה לי נעים.


לקבל כזו ברכת שלום ביום הבחירות, שכוללת את "הארץ המובטחת" ומשהו על "כנפיים שבורות" זה אולי לא הכי אופטימי אבל, המשך היום בהחלט חייך אלינו כשהעיר התחתית התגלתה כאיזור מיוחד...במיוחד. הרחובות והבתים שעוברים שימור ושיפוץ מיד מעוררים רגשות של תקווה למשהו טוב הרבה יותר וכשרואים את הרוח הצעירה משתלטת על הרחובות, אין מנוס מלחשוב על עתיד טוב יותר. 


זו הייתה הפעם הראשונה שלי בנסיעה ב"כרמלית" שהתגלתה כ...מעלית. צהובה ויעילה יותר או פחות אבל, עדיין מעלית. לא ציפיתי לקבל תחושה חו"לית במיוחד, כי היה לי ברור שלא מדובר ברכבת תחתית כמו שאני רגילה לחוות במדינות אירופה. עם זאת, לא ציפיתי למצוא איורים מגניבים ובטח לא גוש חרא שעף על עצמו, שקיבל את פנינו בתחנת מצדה.



אחרי שנפרדנו מגוש החרא שקרא לעברינו קריאות של ניצחון - אולי היינו צריכים לראות בכך נבואה לתוצאות הבחירות? - הגענו למקום הכי מגניב שהייתי בו בתקופה האחרונה - קפה מישמָש. 


המקום כולל תפריט טבעוני.
אנחנו נהיננו מקפה טעים במיוחד, מיץ תפוזים שנסחט ברגע שבו הוזמן ו[מא]פין שוקולד טבעוני שהתגלה כפחות מוצלח. כמובן שהיתי חייבת להיות סחי בלטה ולשאול "מה פין היום?" - אותנו זה שיעשע, את הבחורה הנחמדה מאחורי הדלפק, פחות. 

אחרי שהרגשנו מרוצים מעצמנו [בעיקר אני], המשכנו בקריאת עיתון, שיחה פוליטית ומשחקים של פעם שמבטיחים מאות שעות של הנאה ומתח. אני חושבת שהיינו קצת במתח כשבדקנו האם צדקנו כשאמרנו שמכוניות BMW מיוצרות בגרמניה, ובתשובה צויין שהן מיוצרות במערב גרמניה. 
וינטג' במיטבו.






החלטנו לתת שם לחיה החמודה שעמדה בראש ערימת קופסאות תה - להלן, זֶבְּרַפָה.
זוהי ג'ירפה בעלת פסים כמו של זברה. 



שנינו התחברנו עם הדוברמנית הכי חברמנית בעיר, נהנינו מאווירה נטולת פוזה מזוייפת ולי, יצא להכיר את חיפה קצת יותר טוב. 




ממליצה לכולם לגלות מקומות חדשים, גם אם לא זכיתם בבן דודה מהמם כמו שלי, כי זה עושה טוב לעור הפנים.

נשיקות ו[כמעט] סופשבוע מלא זברפות.


11 תגובות :

  1. אני רוצה ללטף דוברמן! אני רוצה ללטף דוברמן! (עמדתי לכתוב עוד כמה דברים, כמו איזה יום כיף היה לך, אבל ברגע שהופיע הדוברמן שכחתי מהם)

    השבמחק
  2. צחקתי מהתגובה שלך :) בקטע חיובי, כמובן.
    מצחיק גם, שאני מלטפת דוברמם כשעל ידי אני עונדת צמיד של DOBERMAN. לול בריבוע...

    השבמחק
  3. מסדה (כך שם הרחוב בפי החיפאים) הוא אחד הרחובות היותר מגניבים בחיפה ותמיד יש אווירה טובה - מלבד המישמיש מומלצים גם האליקה והסושי בבריין וואש. אה, וגם זה אחד הרחובות הזולים בארץ - חצי ליטר בירה ב 17 שח בלבד :-)

    השבמחק
  4. ניראה יום כיפי במיוחד. ביום הבחירות תל אביב הייתה מוצפת באנשים, אני רק קניתי לי כמה דברים משמינים בטיב טעם וביליתי בבית.

    השבמחק
  5. אנונימי - אכן, גם בן דודה שלי קרא לזה "מסדה". סורי...
    היה גם רפרנס לסושי מעל המכבסה, שאני מקווה שנבקר בו בפעם הבאה שאבוא לביקור בעיר. אכן זול!

    ספי - חיפה הייתה גם מוצפת באנשים עד שעות הצהריים. אחר כך זה נרגע. היה ממש כיף :)

    השבמחק
  6. התמונות המקסימות ממש עושות לי חשק לבקר בחיפה (שזה משהו שאף פעם לא קרה!)

    השבמחק
    תשובות
    1. ממליצה בחום :)) במיוחד אם יש לך גם איזה מישהו/י מקומי שיכול לקחת אותך לסיבוב במקומות הפחות מוכרים למי שלא מהאיזור.

      מחק
  7. אין על חיפה. כלומר, יש, אבל אני מאוד אוהבת את העיר בתור תושבת לשעבר (עד גיל שמונה נחשב?) שיודעת שיש שם מעבר לגנים הבהאים :-)

    אזור מסדה הוא ממש ההיפסטריאדה של העיר. הייתי שם לפני כמה שנים, והמקום שישבת בו נראה חמוד ומרענן יותר מהרבה מקומות שיש כאן בתל אביב. ממש בא לנסוע להסתובב בעיר איזה יום, הלוואי שהיה לי זמן :'(

    השבמחק
    תשובות
    1. הווייב של מסדה הוא בהחלט היפסטרי בהגדרה אבל, הוא מרגיש לי מאוד נכון בניגוד לכמה מקומות תל אביביים שקוראים לעצמם מקומות היפסטריים ובא לי להקיא עליהם.
      אני לא יכולה לתאר לך כמה טוב הרגשתי שם וכמה מרענן היה לי...מומלץ.

      מחק
  8. גרתי ברחוב ההוא לתקופה ממש קצרה בסתיו 2004. טוב לראות, שדברים השתפרו והתגוונו מאז!! תפריט טבעוני זה טווווווווווווווווווב.

    השבמחק