17.2.13

סיפורי שיער

השנה היא 1987, אני בת 5 והפוני נכנס לי לעיניים. אם תשאלו אותי איך עד אותו יום הפוני שלי טופל, לא אוכל לענות לכם, כי הזיכרון הראשון שלי שקשור לשיערי ולמספרות מתחיל באותו יום קייצי של סוף שנות ה- 80. אבא שלי לקח אותי למספרה והכין אותי כל הדרך שמה שהולכים לעשות, זה לגזור לי קצת מהפוני, כדי שהוא לא יפריע לי יותר ולא יציק לי בעיניים. עד כאן זה נראה לי נהדר אבל, ברגע שהושיבו אותי בכיסא במספרה, הדבר היחיד שאני זוכרת זה את הצרחות של עצמי ואני, גבירותיי ורבותיי, מעולם לא יועדתי לשיר אקפלה. 

הסיוט נגמר די מהר, כשלאבא שלי לא נשארו עוד מילים מנחמות לומר לי, והוא לקח אותי הביתה. בבית חיכו לנו אמא שלי ואחותי, שהייתה אז בת 16. אני נרגעתי קצת ואחותי הצליחהאיכשהו לשכנע אותי שהיא תגזור לי את הפוני, כי היא אחותי והיא לא תכאיב לי. כך היה עד לפני כחמש שנים אז הייתה תפנית, בה החלטתי שמספיק עם טראומות ילדות, אני הולכת להסתפר במספרה. התפנית התרחשה כשראיתי בחורה מסתפרת במספרת "שאפה" בשוק הפשפשים ביפו. התספורת הייתה ממש מגניבה והמקום היה כייפי וכך, פלטתי משהו שאני רוצה קצת קצוות ואולי דירוג לשיער הארוך שלי שהגיעה עד המותניים. מהר מאוד מצאתי את עצמי עם תספורת כמו שהייתה לשמונים אחוז מבנות העיר - גלח [אי שיט יו נוט] מאחורה, מלא שכבות של שיער באורכים שונים, עם קצוות ארוכים ומדורגים בצדדים ופוני א-סימטרי. איך זה נראה? נורא. אני כמובן לא הודתי בכך בפני אף אחד ואולי גם לא ממש בפני עצמי, כי אני הייתי צריכה לחיות עם התוצאה. באותה התקופה החלו גישושים ביני לבין מי שהיום קורא לעצמו חבר שלי [אני גם קוראת לו ככה]. אמרתי לעצמי שאם זה ימצא חן בעיניו, אז אולי זה ישפר לי קצת את הנאחס שהרגשתי. מיותר לציין שזה ממש לא מצא חן בעיניו והשאלה הראשונה שהבחור מלא הטאקט שאל אותי הייתה: "מתי זה חוזר למה שזה היה?" - אז כן, עד כדי כך נורא.

זה נראה נורא בעיקר כי החלקים הארוכים של השיער דוללו. למה לדלל שיער דק כמו שלי? אני באמת לא יודעת. כעבור שנתיים של סיכות והשוואת אורכים, מצאתי את עצמי עם קארה שארך וארך ובי נשבעתי, שהמקרה לא יחזור על עצמו. עד היום אני לא מצליחה להבין איך ספר או ספרית ששיער הוא המקצוע שלהם, יכולים לא להבין סוג שיער עד לכדי כך שהם מתעללים בו ויתרה מזאת, איך אפשר שלא להבין צורת פנים של אדם ולהתאים לו תספורת. כמובן שמאז לא ביקרתי במספרה ואחותי חזרה לגזור לי קצוות ופוני בחן רב.

אחרי כל זה, לפני חודש קיבלתי טלפון מאחת הבחורות היותר נחמדות שעולם יחסי הציבור שביקשה ממני להגיע למספרה של יוסי מנשה בנווה צדק כדי להנות מטיפול שמנים לקרקפת מסדרת Mythic Oil של לוריאל פרופשיונל. השאלה הראשונה ששאלתי הייתה "הוא לא מתכוון להתקרב לשיער שלי עם מספריים, נכון? כי זה לא יקרה". היא הבטיחה שהכל יהיה נהדר והתעכבה יותר על הטיפול, שמתאים לכל סוגי השיער ולכן, יתאים גם לשיער הדק והחלק שלי.

המספרה יוסי מנשה | צילום: יוסי מנשה

סדרת Mythic Oil מכילה מוצרים לשימוש ביתי ולשימוש במספרות והיא כולה על טהרת השמנים הטבעיים לטובת שיפור מראה השיער ושיקומו. באופן אישי, אין לי שיער יבש מעצמו וגם, כי אני מקפידה על שימוש במרכך ובמסכות לחות במידת הצורך. הובטח לי שאם הטיפול לא יעשה לשיער שלי משהו מיוחד במיוחד, הוא בוודאי לא יזיק. השלב הראשון בטיפול היה  הנחת אמפולות שמן שמותאמות לסוג השיער על גבי הקרקפת והשיער ועיסוי טוב לקרקפת. לאחר מכן, חפיפה עם השמפו ואז, הנחת מסכה על השיער [ללא עיסוי קרקפת כמובן] כאשר לתוך המסכה מזליפים מספר טיפות מאמפולת השמן. ממתינים כרבע שעה וחופפים שוב. כבר במהלך הנחת המסכה, הבנתי שיש לי עסק עם מקצוענים על כל ההסברים שליוו את העניין כן, ההתאמה הספציפית לסוג השיער שלי. 


ערכת Mythic Oil למספרות
אחרי החפיפה, יוסי ניגש לטפל בשיער שלי. אני חייבת להגיד שישבתי מתוחה בכיסא, למרות שבשעה שכבר הייתי במספרה קישקשנו קצת ולא היינו זרים גמורים. יוסי הבין מיד שיש לי ניסיון לא טוב בלשון המעטה עם מספרות ואמר לי שהוא לא רוצה לעשות שום דבר שאני לא רוצה [נשמע טוב...] אבל הוא מציע לגזור את הפוני כך שימסגר קצת יותר טוב את הפנים ולהוריד ככה |→ ------------------------ ←| מהאורך. הוא גם דאג להסביר את ההיגיון שמאחורי הדברים שלו ואני חושבת שהוא שיכנע אותי ברגע שהוא דיבר על השיער שלי כעל מה שהוא באמת - שיער דק, שאין צורך לדלל אותי אלא, לתת לו קאט שיתן אשלייה של נפח. 
הללויה! 
גוזרים....בדיוק ככה  |→ ------------------------ ←| ונשארתי בחיים, עם אותה התספורת שהייתה לי, רק מלוטשת יותר. אני בכוונה לא מכניסה כאן תמונה, כי אתם בודאי תגידו שאין שום הבדל בין מה שכבר ראיתם אותי לבין זה. זה כמובן יהיה נכון, כי שוב, מדובר בליטוש שנותן מסגור טוב יותר לפנים, אורך נכון יותר עבורי ואשליית נפח. אני לא זוכרת מתי הייתי כל כך מרוצה כשיצאתי ממספרה, כי מעולם לא הייתי. זו אולי הכרזה מאוד גדולה אבל, אני מצאתי את הספר שלי ואני ארגיש מאוד בנוח לחזור למספרה.

ומה לגבי הטיפול של Mythic Oil? הוא השאיר את השיער שלי מבריק כמו שלא היה מעולם ובמשך שבועיים לא נזקקתי להשתמש במרכך אחרי החפיפה. למי שיש שיער יבש מעצמו או בגלל טיפולי צביעה או שימוש בחום, הטיפול הזה הוא בגדר החובה והוא עולה 70 שקלים בסך הכל במספרה. 

קיבלתי הביתה את השמפו* [מחיר: 98 שקלים] והמסכה* [מחיר: 195 שקל] של Mythic Oil והתחלתי להשתמש בהם ברגע שסיימתי עם שמפו הבננה מהבודי שופ החו"לי, שקניתי בברלין ואפילו דאגתי לגיבוי מלונדון. על ה- Mythic Oil אין מה להרחיב, כי המוצרים האלה פשוט נהדרים. לגבי שמפו ומרכך הבננה של הבודי שופ, אני יכולה להגיד שמדובר בשמפו מצויין, שמשאיר את השיער נקי במיוחד אבל, בשביל האקסטרא ברק תזדקקו גם את המרכך. כל אחד מהם עולה כארבעים שקלים ושווה כל שקל מתוכם. בעיני מדובר בגרסא מוצלחת יותר מהשמפו האגדי של "סבון" ויכולה להתאים להרבה יותר סוגי שיער. חשוב לדעת שמדובר במוצרים שעשויים מחומרים טבעיים בלבד, בקבוקים מחומר ממוחזר והדבש ששמפו הבננה מכיל, נרכש במסגרת הקהילה לסחר הוגן. לכל מי שדואג, לא נשאר ריח של בננה בשיער, רק ריח נעים של ניקיון. 

עוד שמפו שניסיתי הוא Cristalliste של KERASTASE* [מחיר: 104 שקל] שלצערי מיועד לשיער ארוך ועבה כאשר שלי דק. בגלל שעל התווית היה רשום שהוא אינו מכביד על השיער, החלטתי לנסות. אני ממליצה להתייחס למה שרשום על התווית, ואם אין לכן שיער ארוך ועבה [דגש על העבה] אז תעבירו הלאה. זה בדיוק מה שאני עשיתי והפכתי בחורה אחת עם שיער באורך בינוני אבל עבה, למאוד מאושרת. בסדרה קיים גם שמפו לשיער ארוך ודק ויתכן מאוד שאני אנסה אותו ברגע שאסיים את ה- Mythic Oil ואת הגיבוי לשמפו הבננה שעוד ממתין לי.



צבועות השיער למיניהן ישמחו לדעת שאמא שלי התאהבה עד מעל הראש בסדרת ה"קולור פריז" של שוורצפקוף פרופשיונל שמבטיחה לעשות "פריז" לצבע ולא לתת לו לברוח יותר ויותר אחרי כל חפיפה. אמא שלי השתמשה בשמפו לשיער צבוע ללא גופרית* [מחיר: 86 שקל] וקרם הגנה בשימוש בחום* [מחיר: 106 שקל]  - היא משתמשת בחום אחרי כל חפיפה. אחרי שימוש של חודש קיבלתי פידבק שבניגוד למוצרים אחרים שהבטיחו את אותו הדבר, זה דווקא הצליח לקיים. השמפו נהדר ומשאיר את השיער נקי ועם ברק והקרם שמגן על השיער והצבע בשימוש בחום, לא נשאר דביק על השיער. 

BC Color Freeze
מי שמחפשת מספרה שבה מבינים לא רק שיער ומבנה פנים אלא, גם מבינים את האנשים שמגיעים עם כל אלו, שתבקר במספרה של יוסי מנשה ברחוב פינס 12 בנווה צדק, תל אביב. אני בטוחה שיפנקו אתכן לא רק באספרסו טעים אלא גם בטיפול נהדר לשיער שלכן. מי שיש לה שיער כמו שלי - דק מאוד - שלא תחשוב פעמיים, כי שם הוא יקבל את הטיפול הנכון.

מיראל דושנסקי - בעלת פוני מאז 1987 [עם הפוגות קלות]

גילוי נאות - מוצרים אשר סומנו ב-* התקבלו מהחברות לצורכי התרשמות.

שבוע טוב ומלא ריחות של שמפו-אים!



6 תגובות :

  1. יותר כמו סיפורים מסמרי שיער ;)

    אם אפשר לשאול, ככה, בעדינות, כמה בערך עולה תספורת אצל הספר המהולל? אני יודעת ששיער זה חשוב ושיחס טוב זה חשוב, אבל גם סכום תלת ספרתי נמוך או גבוה זה חשוב D:

    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. כסף זה תמיד חשוב! הסכום יהיה בהחלט תלת ספרתי אבל הכיוון הנמוך יותר.
      אחרי כל מה שקראת כאן, את בטח מבינה שאני מוכנה לשלם כל עוד אני אצא מרוצה ועם כל השיער על הראש :)

      מחק
  2. כמה שאני מזדהה עם טראומת המספרה... רק שלהבדיל ממך, אני לא לומדת ומסתפרת כל הזמן. לאחרונה עברתי לגיזום עצמי ומנסה להאריך, נראה כמה זמן זה יחזיק.

    אני יכולה להבין את הכוונה שלך לליטוש. סבתא שלי כל הזמן אומרת, תספורת טובה היא כזו שקשה לזהות שמשהו השתנה.

    תמונת הבייבי מיראל פשוט מקסימה!

    השבמחק
    תשובות
    1. אחרי החוויה ב"שאפה" אני יודעת מה זה להאריך שיער, במיוחד כשהוא מכיל 8907896 אורכים שונים. תחזיקי מעמד ואל תהססי להשתמש בסיכום ובספריי לשיער כדי להלחם בכל הקצוות המעופפים :)
      תודה!

      מחק