20.2.13

מתצוגה לתצוגה

אני יכולה להתחיל את הפוסט הזה במשפט פתיחה כמו "הקיץ מתדפק על דלתינו ... " אבל הנקודה היא, שהקיץ פה לא מתדפק ולא נעליים, הוא פשוט בא יום אחד ומתיישב על בלוטות הזיעה וזהו, אין מה לעשות. אני אישית מתגעגעת לקיץ ולא משנה בלוגרית אופנה או לא, אני שונאת חורף, שונאת כשאפור והכי נורא, זה גשם. גשם זה לא חבר, הוא הורס נעליים,  הוא מרטיב גרביים, הוא גורם לערסים לנהוג לתוך שלולית ברגע שהם רואים בחורה הולכת לבד ברחוב כדי להשפריץ עליה מי ביוב, הוא הורס כביסות וזהו. 

אחרי שאמרתי את שלי, אפשר להתפנות לשוחח על קולקציות האביב-קיץ 2013 של שתי חברות הלבשה שהציגו את הפריטים החדשים שלהם לא מכבר. אני עדיין משועשעת מכך שישנו שימוש במילה "אביב" בכל הקשור למדינת ישראל. אם כבר אז מזג האוויר שיש לנו עכשיו בפברואר, זה אביב אבל לא, בשבילנו זה חורף.

אל תקנאו שהלכתי לי לתצוגת אופנה של רשת "מנגו" הספרדית, אני לא עובדת כרגע בעבודה משרדית ולכן, יכולה להרשות לעצמי ללכת לאיפה שבא לי בתנאי שהזמינו אותי, כמובן. תצוגות אופנה אני לא אוהבת, כי גם אם מושיבים אותך בשורה הראשונה בקושי אפשר לראות משהו וכאן, לא כל כך היו סידורי ישיבה אז כן, לא ראיתי כלום. 





אלה שתי התמונות היחידות שאפשר בכלל להבין מהן משהו וכך בראשונה רואים את המסלול אחרי שכולם הלכו הביתה ובשנייה, שימוש בבדים לבנים ובדנים, שאומרים שהולך להיות ממש חזק בעונה. אני לא יודעת באיזו עונה דנים לא חזק, כי ג'ינס זה ג'ינס וזהו. העיבודים של מנגו לדנים שלהם קלילים ונעימים ויאפשרו ללבוש אותו גם בקיץ שזה נחמד אבל מעבר לזה, אין פה חידוש מרנין.


חולצה 159.90 שקל מכנסיים 199.90 שקל |  שורטס 129.90 שקל | צילום: יח"צ


אז אמרתי דנים ובדים לבנים וכמובן, שטרנד השחור-לבן לא פוסח על מנגו וגם בקולקצייה שלהם יש המון שילובים של שחור ולבן שהוא שילוב קלאסי לחלוטין ותמיד נראה טוב. טוב, אולי לא תמיד. יש טריק שלמדתי מאמא שלי והיא מספרת שהיא למדה מג'קי קנדי אונאסיס [לא יודעת מתי הן נפגשו] והוא ללבוש חולצה שחורה מכופתרת ומכנסיים לבנים ולא חולצה לבנה ומכנסיים שחורים, וזאת כדי להימנע ממראה המלצר/עורך דין בדרך לבית המשפט. חייבת להודות שזה עובד נהדר.

אני מניחה שמרגישים מהנימה הכללית של הדברים, שלא התרגשתי אפילו לא לשנייה מהקולקצייה הזו. היא הייתה כל כך פשוטה וקז'ואל שאין לתאר. פה ושם בלייזר, פה ושם פייטים ללבוש ערב...היפ היפ, פיהוק, פיהוק. נראה, שמנגו שינתה גישה והיא הרבה יותר יומיומית או קז'ואלית [זה מצלצל חו"ל יותר]. המחירים אגב, בהתאם והם הרבה יותר נמוכים ממה שאני זוכרת אותם. נוצר אצלי הרושם, שמנגו רוצה להתחרות יותר ב- H&M מאשר בזארה או אפילו בטופשופ. אולי זו רק אני...




קולקצייה נוספת שדווקא כן גרמה לי להתרגש קצת הייתה זו של רשת סאקס הישראלית שמסתבר שעושה חיל באירופה. כפי שאפשר לראות, לא הייתה תצוגת אופנה ויכולתי לראות, לצלם ולמשש קצת. טרנדים לא פוסחים על אף אחד אז גם כאן יש הרבה דנים ושטיפות טאי דיי [למה אלוהימה? למה??], שילובים של שחור-לבן אבל גם אפור-לבן כדי לעדן קצת את הדברים והרבה פסטלים לנשמה. השילובים הכי חזקים היו של ורודים למיניהם עם ירוק מנטה שכבר חשבתי שעבר מן העולם אך נראה שלא.

זה לא סוד, אני בחורה של ורוד ואפרסק ופוקסייה ושמוקסייה, שזה לא צבע אלא, גחמה. זאת הסיבה העיקרית שאהבתי את הקולקצייה - הצבעים העזים והשילובים של ההדפסים. כל כך התלהבתי מכמה ג'קטים קלילים שיכולים להיות נהדרים למזגנים בקיץ וכל כך התרגשתי ממכנסי המשי האווריריים, שהתחלתי לדבר עם עצמי ואמרתי - "רוצה!". 

רוצה, רוצה...חכו.

החלטתי שאני אוותר על הג'קט הורדרד ואלך דווקא על גוון נייטרלי יותר, כי כמה ג'קטים ורודים יכולים להיות לבת אדם בארון? ומכנסי משי בשחור עם הדפס לבן. הנה, אני אחלוק איתכם את הבחירות שלי וכן, מה שכתוב למטה, זה המחיר.

ג'קט בגוון חול 898 שקל | מכנסי משי שחורים 698 שקל | צילום יח"צ

עכשיו תראו, כבר הרבה זמן שאומרים לי שהתברגנתי ואני כותבת על פקטורי 54 ויש לי תיק של ארמאני וכן הלאה. חלק מזה באמת נכון, יש לי תיק של ארמאני ואני באמת כותבת ועוד אכתוב ממש בקרוב, על פקטורי 54. מה שלא נכון, הוא המחשבה שהיחס שלי או שלכם לצורך העניין לכסף, הוא כמו לזבל. כן, אין לי בעיה להוציא 900 שקל על ג'קט כי אני בת שלושים ויש לי קריירה אבל, הוא חייב להיות מושלם בלי אבל, בלי כאילו, בלי אולי, מושלם וזהו. הג'קט הספציפי הזה תפור בצורה טובה למדי והגיזרה טובה גם היא אבל, זה אבל גדול, הוא מזכיר ג'קט טוב מזארה שסביר שהיה עולה 500-600 שקל בעונה. ג'קט קייצי ב- 900 שקל אפשר למצוא בפקטורי 54 באמת, לרב הוא יהיה של מותג כמו ג'וסי קוטור או אולי אפילו מארק ביי מארק ג'ייקובס ואיכות הגיזרה, התפירה או הגימור לא יזכירו את זארה גם אם מאוד תתאמצו.

תקראו לי לא מפרגנת, כי בכל זאת באופנה ישראלית עסקינן, אני גם אענה לכם: אין לי בעיה עם התמחור, יש לי בעיה עם התמורה. תמכרו לי ג'קט ב- 900 שקל אבל, תמכרו אותו כזה שיהיה ללא דופי, עם גימור מושלם ולא עוד ג'קט בנאלי שיש בזארה או אפילו במנגו לצורך הדוגמה. אני שומעת לא אחת מבחורות ונשים בגילי פחות או יותר, שאומרות שאין להן בעיה להוציא 1500 שקל על שמלה לאירוע אבל, הן יעדיפו להוציא את הסכום הזה על אותה שמלה של מארק ביי מארק ג'ייקובס ולקבל תמורה נהדרת אפילו שזה רק מותג ביניים ולא אצל מעצבת ישראלית שעבור סכום כזה ספק אם תתאמץ לתפור מכפלת לשמלה. נכון, יש הרבה גורמים שיש לכלול כשמתמחרים מוצר אבל, יש גם הבדל בין מעצבת ישראלית שנאבקת על קיומה לבין רשת ישראלית שרושמת הצלחות בארץ ובחו"ל.

לשמחתי הרבה, לכל עונה יש סוף עונה ואולי, עוד יזדמן לי לרכוש את הג'קט הזה כשהוא יהיה בחמישים אחוזי הנחה. על המכנסיים אגב, אין מה לדבר, גם לא בהנחה. 



5 תגובות :

  1. הג׳קט ממש מקסים... והאבל שלך ריסן אותי מלרוץ ולקנות אותו.
    אני מחפשת ז׳קטים ראויים בנרות (אין לי אפילו שחור קלאסי). בזארה לא מצאתי.... איפה את ממליצה לחפש בתקציב דומה לשל סאקס

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת ששווה לנסות ב"מסימו דוטי" שזה האחות הגדולה של זארה. יש להם דברים יותר אלגנטיים ומחומרים איכותיים יותר. למען האמת, בקולקציית הקיץ של פקטורי 54 [אני אעלה פוסט בקרוב] ראיתי כמה ג'קטים של ג'וסי קוטור [מפתיע, אני יודעת] שהיו פשוט מושלמים.

      מחק
  2. הבגדים של סאקס מהממים אבל המחירים מוגזמים. אני מסכימה עם מה שכתבת, זה באמת יותר מידי.

    השבמחק
  3. הקולקציה החדשה של סאקס יפה ורכה, אולם כמו שכבר נאמר, יקר יקר יקר.
    אני דווקא אוהבת את הכיוון שמנגו הלכו אליו, כי המחירים של טופ שופ בשמיים אי שם גבוה, והאיכות לא נפלאה.

    השבמחק
    תשובות
    1. גם טופשופ הורידו מעט את המחירים בתקופה האחרונה. יש שם עדיין מחירים הזויים על חלק מהפריטים וחלק, מפתיעים לטובה. אני חושבת שהצעד הזה של מנגו יעשה להם טוב בשוק הנוכחי, בארץ ובעולם.

      מחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...